معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم از وجود ۲۰ هزار و ۵۹۲ خانواده نیازمند در استان قم خبر داد .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ عباس جوشقانیان،معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم،ظهر دوشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم برگزار شد، از حمایت کمیته امداد از ۲۰ هزار و ۵۹۲ خانواده نیازمند در استان قم خبر داد و اظهار داشت: این خانواده‌ها شامل ۳۵ هزار و ۵۳۹ نفر می‌شوند که از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم از وجود ۲۰ هزار و ۵۹۲ خانواده نیازمند در استان قم خبر داد و گفت: بیش از ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد هستند.

 وی افزود: جمعیت مشمول حمایت کمیته امداد ۲ و ۸ دهم درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شوند.

به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم ۱۳ هزار و ۸۳۰ نفراز افراد تحت حمایت زن سرپرست خانوار و ۱۱ هزار نفر سالمند بالای ۶۰ سال هستند.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۷۰ زن سرپرست خانوار به واسطه طلاق مورد حمایت کمیته امداد قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: ۶۳۵ خانواده زندانی و ۲ هزار و ۳۹۰ خانواده فاقد مسکن از جمله خانواده‌های نیازمند مورد حمایت کمیته امداد هستند.

به گفته جوشقانیان ۱۶۲۴ بیمار صعب العلاج، ۵۸۸ بیمار زمین گیر، ۵۸ بیمار سرطانی و ۱۳۷ بیمار خاص مورد حمایت کمیته امداد قرار دارند.

وی از قرارداد کمیته امداد با ۳۳ پزشک خانواده در استان قم هم خبر داد و گفت: نزدیک به ۴ هزار دانش آموز و ۷۰۰ دانشجو نیزاز خدمات کمیته امداد بهره مند می‌شوند.

جوشقانیان با تأکید بر اینکه رویکرد کمیته امداد در مواجهه با فقر رویکرد توانمندسازی است، افزود: نسبت به سال گذشته ۲ هزار خانواده از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با سیاست‌ها و راهبرد توانمند سازی از حمایت‌های امداد مستقل شده‌اند.

 انتهای پیام/ح

۱۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد قم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار