یک قلاده گربه جنگلی در زیستگاه طبیعی خود در مناطق جنگلی رشت رهاسازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ منصور سربازی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت : یک قلاده گربه جنگلی که در محوطه مسکونی یکی از اهالی منطقه دارسازی شهرستان رشت به دام افتاده بود با تماس صاحب ملک که یکی از علاقه‌مندان حیات وحش بود ، توسط محیط بانان و دامپزشک اداره کل زنده‌گیری و پس از اطمینان از صحت و سلامت حیوان در زیستگاه طبیعی خود در مناطق جنگلی رهاسازی شد.
وی افزود: به دلیل کاهش تعداد طعمه‌های مورد علاقه وحوش گوشتخوار مانند گربه جنگلی، این حیوانات اغلب برای تغذیه به حاشیه روستاها و مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند که گاهی در دام یا مکان‌های نگهداری طیور گیر می‌افتند، پرهیز از مواجهه رو در رو با این وحوش می‌تواند کمک قابل توجهی به حفظ بقای حیات وحش در مناطق کند.

منصور سربازی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان بااعلام این خبر گفت اعلام کرد: گربه جنگلی با نام علمی Felis chaus بومی مناطق جنگلی استان گیلان است که به عنوان یک شکارچی نقش مهمی در کنترل آفات جانوری و موش ها دارد .

منصور سربازی تصریح کرد: در حال حاضر گربه جنگلی جزء گونه های مورد حمایت و حفاظت سازمان محیط زیست بوده و از نظر اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع (IUCN)در رده lc قرار دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

یک قلاده گربه جنگلی در زیستگاه طبیعی رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.