افزایش 31درصدی کشف کالای قاچاق در خراسان رضوی

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: کشف کالا در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه 31درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدابراهیم افشاری با بیان اینکه هزار و 158میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان رضوی کشف و ضبط شده است، افزود: از این کشفیات، 89.7 درصد سهم نیروی انتظامی، 6.7 درصد گمرک، 2.3 درصد سازمان صنعت، معدن و تجارت و 1.3 درصد هم سهم مرزبانی بوده است.

وی گفت: از کالاهای مختلف مکشوفه که شامل 16 قلم بوده است بیشترین ارزش با 120 میلیارد ریال مربوط به پارچه، 83 میلیارد ریال لوازم آرایشی و بهداشتی و 44 میلیارد ریال نیز فلزات گرانبها شامل مصنوعات طلا و نقره بوده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود:همچنین از ابتدای سال طرح های مختلف مقابله با قاچاق در راستای حمایت از تولید داخلی بویژه کالاهایی که استان در تولید آن دارای مزیت است به اجرا درآمده که از جمله آن می توان به طرح مبارزه با مصنوعات نقره و طلای قاچاق در استان با محوریت مشهد اشاره کرد.

افشاری گفت: با اجرای این طرح ها در بحث نقره 575 کیلوگرم انواع مصنوعات در استان از چهار قاچاقچی عمده کشف و ضبط شد که ارزش ریالی آن بالغ بر 24 میلیارد ریال بود.

وی گفت: طرح ساماندهی پوشاک برند نیز از ابتدای امسال اجرایی شد و نمایندگی های پوشاک برند موظف شدند 20 درصد از میزان فروش خود را در داخل استان تولید کنند.

انتهای پیام//م.م

کشف کالای قاچاق در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار