عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا سعی دارد که اسرائیل دوم را در منطقه شکل دهد اما موفق نخواهد شد.

آمریکا می‌خواهد اسرائیل دوم در منطقه شکل دهدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در دیدار با "عدنان محمود" سفیر سوریه اظهار کرد: سوریه توسط بشار اسد و مردم آن نشان داد که از محورهای مقاومت در منطقه است.

وی افزود: تصور آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی که از حامیان داعش و تکفیری‌ها هستند این بود که ظرف چند هفته می‌توانند دولت سوریه را شکست دهند.

ولایتی تصریح کرد: بیش از شش سال است که سوریه با هدایت بشار اسد به مبارزه پرداخته و جنگ محدود بین المللی علیه خود را به شکست متجاوزان رسانده‌ است.

**ملت و دولت روسیه آبروی خط مقاومت در منطقه را خریدند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ملت و دولت روسیه و همچنین بشار اسد توانستند آبروی خط مقاومت را در منطقه بخرند، همچنین سایر کشورهای عرب منطقه نشان دادند که می‌توان در برابر یک اتحاد شیطانی مبارزه کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده که آنچه در عمل انجام می‌دهد با آنچه که در ابتدای انقلاب به عنوان شعار حمایت از خط مقاومت داده مطابقت دارد.

ولایتی تأکید کرد: بدون تردید دشمنی آ‌مریکا و تکفیری‌ها در منطقه با شکل گیری و تقویت محور مقاومت ادامه خواهد داشت و هر روز خط مقاومت تقویت خواهد شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل عنوان کرد:‌ ما یقین داریم که دولت و ملت سوریه در حفظ تمامیت ارضی و توطئه برای تجزیه سوریه پیروز می شوند و قادر خواهند بود که حاکمیت این کشور را حفظ کنند.

وی افزود: حضور روز افزون آمریکا در برخی مناطق شرقی و شمال شرقی سوریه به منظور تجزیه این کشور است همچنین آمریکا این هدف را در عراق نیز دنبال می‌کند و هدف نهایی ایالات متحده تجزیه عراق است.

ولایتی اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که اسرائیل دومی را در منطقه شکل دهند اما موفق نخواهند شد و همانطور که حفظ مقاومت در سوریه، عراق و لبنان به پیروزی رسیده در برابر توطئه تجزیه کشورهای منطقه نیز پیروز خواهد شد و جمهوری اسلامی از تمامیت ارضی کشورهایی مانند سوریه، عراق و لبنان حمایت می‌کند.

**اوضاع منطقه پیچیده است

ولایتی تصریح کرد: اوضاع منطقه بسیار پیچیده است اما تکفیری‌ها و گروه‌های افراطی حامیان آنها شکست خورده‌اند.

وی افزود: همه بر این امر مهم اتفاق نظر دارند که هرکسی سعادت منطقه را می‌خواهد باید در جهت وحدت و حفظ تمامیت ارضی، افزایش توان و ظرفیت‌های کشورهای منطقه گام بردارد و بی‌تردید مصلحت منطقه در اتحاد است، هرچند که دشمنان به دنبال تفرقه در منطقه هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: تفرقه انگیزی در جهت منافع توطئه گران است و باید با هشیاری در برابر اینگونه اقدامات ایستاد، رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشمندی مسائل منطقه را هدایت کردند و اگر اینگونه نبود شاهد پیروزی‌های پی در پی، ارزشمند و شکست جریانات تکفیری و افراطی‌های حامیان آنها نبودیم، قطعا این جریان مقاومت و پیروزی ادامه خواهد یافت.

**رهبر معظم انقلاب ایران در پیروزی های منطقه نقش موثری داشتند

عدنان محمود سفیر سوریه در دیدار با علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران که نقش موثری در پیروزی‌های منطقه داشتند و دارند باید تشکر و قدردانی کرد، همچنین از پیگیری‌ها و تلاش‌های شما درباره مسائل منطقه تشکر می‌کنم.

وی افزود: هجمه‌های دشمنان منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل موفقیت ها و پیروزی‌هایی است که به دست آورده و همه می‌دانند که ایران با تمام تلاش در مقابل تروریست‌ها ایستادگی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار