۶۷ هزار و ۶۲۳ نفر ازجمعیت مددجو یان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان سالمند هستند.

۳۴ درصد مددجویان کمیته امداد سالمند هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ناصر شیبانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۴ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سالمند هستند، گفت: ۱۹۹ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۶۷ هزار و ۶۲۳ نفر از این مددجویان سالمند هستند.

وی با بیان اینکه این نهاد برنامه های متنوعی با هدف کمک به بهبود و سازگاری با مشکلات زندگی سالمندان برای مددجویان سالمند این نهاد پیش بینی کرده است، افزود: پرداخت کمک معیشت، تأمین هزینه‌های مسکن، اعطای وام کارگشائی و تأمین هزینه‌های بهداشت و درمان و نگهداری سالمندان در منزل از جمله خدمات کمیته امداد استان به سالمندان تحت حمایت است.

شیبانی تصریح کرد: از ۶۷ هزار و ۶۲۳ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان ۲۰ هزار و ۹۶۵ نفر در شهر و ۴۶ هزار و ۶۵۸ نفر در روستا زندگی می کنند.

معاون کمیته امداد استان  با اشاره به اینکه برگزاری دوره های آموزشی با موضوع بهداشت فردی و روانی دوران سالمندی یکی از برنامه های این نهاد برای سالمندان تحت حمایت است، گفت: ۷۵۰ نفر از سالمندان تحت حمایت در شش ماهه امسال با شرکت در کلاس های آموزشی آموزش های مورد نیاز بهداشت در دوران سالمندی را فرا گرفتند.

وی افزود: همچنین ۴۰۰ نفر از سالمندان بیمار تحت حمایت استان نیز در شش ماهه امسال به صورت رایگان چکاپ شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه فراهم کردن زمینه دیدار مسئولان در قالب طرح مفتاح الجنه از سالمندان و بیماران سالمند زمین گیر با هدف کمک به رفع مشکلات از جمله برنامه های این نهاد به مناسبت هفته سالمند است، گفت: ۱۱ نفر از سالمندان نمونه تحت حمایت استان در این هفته به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

انتهای پیام/ح

جمعیت سالمندی کمیته امداد استان 34درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار