فرمانده نیروی انتظامی منوجان گفت: ورود دشمن به خانه های مردم تلفن های هوشمند ماهواره و فضای مجازیست.

فضای مجازی مهمترین ابزار دست دشمنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا محمدحسنی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان منوجان گفت : همایش فرهنگ ترافیک همه ساله در هفته نیروی انتظامی برگزار می‌شود که مهم‌ترین موضوع آن، بحث ترافیک است.

 وی افزود: با ابراز تأسف در کشور ما اکثر تصادف‌ها منجر به فوت می‌شود و هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند که در این راستا نیروی انتظامی چند سالی است در تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از پایه است.

 محمدحسنی با بیان اینکه تلاش نیروی انتظامی به حداقل رساندن تعداد کشته‌ها در تصادف‌ها است، تصریح کرد: با آموزش و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از مدارس و ایجاد همیاران پلیس در این مجموعه می‌توان، کمک خوبی به کاهش تصادف در آینده کرد.

 وی با اشاره به اینکه در شهرستان منوجان مورد خاص امنیتی وجود ندارد، بیان کرد : سعی بر این است که مدارس دخترانه را پوشش داده و از اندک موتورسوارهایی که موجب آزار دانش‌آموزان می‌شوند، جلوگیری شود.

 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان منوجان با توصیه به دانش‌آموزان حاضر در همایش اظهار کرد : بعد از منزل بیشترین وقت شما در مدارس صرف می‌شود که لازم است از این فرصت در راستای کسب علم و حجاب تلاشی مضاعف داشته باشید.

 محمدحسنی با اشاره به تهاجم فرهنگی عنوان کرد: در بحث فرهنگ و تهاجمی که در این بخش وجود دارد، باید گفت که دشمن قصد تخریب فرهنگ ما را دارد که نمونه بارز آن استفاده از ماهواره در دورترین روستاها است.

 وی خاطر نشان کرد : امروزه با وجود تلفن‌های همراه هوشمند فضاهای مجازی در اختیار اکثر مردم قرار دارد که باید از این امکانات در مسیری درست استفاده شود.

 محمدحسنی با بیان اینکه فایل‌های موجود در شبکه‌های مجازی به راحتی قابل سرقت هستند، خاطرنشان کرد: مردم از نگاه داشتن عکس و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود در تلفن همراه پرهیز کنند، زیرا این فایل‌ها به راحتی قابل سرقت هستند و زمانی که سرقت و در فضاهای مجازی نشر شوند، مشکلات عدیده‌ای برای خانواده‌ها به وجود می‌آورند.

 همایش «طلایه‌داران فرهنگ ترافیک» برگزار و کارت‌های همیار پلیس در بین دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی توزیع شد.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.