فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام کرد: میزان گستره آتش سوزی های رخ داده اراضی طبیعی استان در 6 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 48 درصد کاهش داشته است.

کاهش 48 درصدی آتش سوزی عرصه های طبیعی در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سرهنگ غلامرضا فتحی گفت : در 6 ماه نخست سال جاری 98 هکتار از اراضی ملی استان ایلام در نقاط مختلف طعمه آتش سوزی شد.


وی تعداد آتش سوزی های رخ داده در اراضی طبیعی استان ایلام را 10 فقره ذکر کرد و افزود: میزان بروز آتش سوزی ها نیز 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.


فتحی تاکید کرد : سه برجک دیده بانی در مرتفع ترین نقاط طبیعی مستعد آتش سوزی ایجاد شده که افراد مستقر در این برجک ها در طول شبانه روز با اشراف به تمام مناطق وقوع آتش سوزی ها را رصد می کنند.


فتحی اظهار کرد : افراد مستقر در این برجک ها مجهز به دوربین شکاری هستند که به طور مداوم مناطق را برای احتمال بروز آتش سوزی مورد پایش مستمر قرار می دهند.


 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گفت : 74 نقطه بحرانی مستعد آتش سوزی با وسعت 300 هزار هکتار در نقاط مختلف استان شناسایی شده است که در این مناطق 2 نفر نیروی حفاظت و 2 نفر قُرق بان به صورت فصلی در کانکس های مجهز به تجهیزات مهار آتش مستقر هستند.


کاهش آتش سوزی در جنگل های استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.