مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: 6 مرکز شبانه روزی نگه داری سالمندان در خراسان جنوبی فعالیت می کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عرب نژاد،مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری بمناسبت هفته گرامیداشت مقام سالمند گفت: ۶ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در استان فعالیت می کند که ۱۳۶ نفر از خدمات این مراکز بهره مند می شوند .

وی افزود : ۴ مرکز ویزیت در منزل ویژه سالمندان وجود دارد که به ۸۹ سالمند خدماتی از قبیل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، روانشناسی، مددکاری، پرستاری وپزشکی ارائه می دهد.


مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه یارانه مراکز با توجه به درجه بندی آنان متفاوت است،افزود: سالمندان و معلولانی که از بیماری های خاص رنج می برند مبلغ ۶۷۲ هزار تومان یارانه دریافت می کنند .

عرب نژاد به نگهداری ۱۵۲ سالمند در ۶ مرکز روزانه نگهداری سالمندان اشاره و گفت : مبلغ یارانه این مراکز بابت هر سالمند ۳۸۱ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه حساس سازی رسانه های جمعی در مورد مفهوم سالمندی به همراه تکریم و تبلیغ این مفهوم در خروجی آنان برای جامعه مؤثر است،افزود : برگزاری دوره های کوتاه مدت طب سالمندان برای پزشکان عمومی شاغل در دستگاه ها ، تقویت نهادهای مردمی مرتبط ، تقویت فعالیت های بنیاد فرزانگان ، تهیه اطلاعات مربوط به سالمندان کشور و وجود سالمندان نخبه به عنوان الگوی توانمند را نمونه ای از پیشنهادات در این خصوص عنوان کرد .
انتهای پیام/ب


بهره مندی ۱۳۶ سالمند از خدمات مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.