به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیف برقی معاون آموزشی دانشگاه الزهرا در نشست سراسری کارشناسان امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور، گفت: شیوهنامه پذیرش دانشجو خارجی در این دانشگاه براساس آیین نامه پذیرش تحصیلی بین الملل در دانشگاه و در راستای نیل به اهداف چشم انداز 1404 در دانشگاه تدوین گردید.
وی ادامه داد: ما در آینده باید در تمامی دانشگاهها ظرفیت خالی را با دانشجویان خارجی پر کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه الزهرا در ادامه فضای دانشگاه را مارکتینگ خواند و اشاره کرد: همان طور مارکتینگ در حوزه بازاریابی به توسعه بحث بازار و توسعه محصول می پردازد در حال حاضر دانشگاه الزهرا در فاز توسعه بازار قرار دارد یعنی رشتههای آموزشی موجود در دانشگاه را باید به بازارهای جدید گسترش دهیم که بازار جدید ما همان دانشجویان خارجی هستند.
برقی افزود: اما نگاه ما در این دانشگاه فقط، به این حوزه محدود نیست و قاعدتا ما باید به سمت توسعه محصول حرکت کنیم و برای جذب دانشجو خارجی باید ترکیب رشته هایمان را هم تغییر دهیم.
وی عنوان کرد: در سال اخیر بحث ایجاد یک دانشگاه بین رشته ای را با 2 هدف عمده 1.حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم 2.بین المللی سازی را ایجاد کردیم.
معاون آموزشی دانشگاه الزهرا بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت دانشجوی خارجی ما در این دانشگاه در کارشناسی 50 و ارشد و دکتری به 100 نفرمی رسد و خوشبختانه تاکنون به رشد خوبی در این زمینه دست یافتهایم و با جدیت به دنبال توسعه این مقوله هستیم و امیدواریم این رقم به بالاتر هم برسد.
برقی یادآورشد: به هرحال رشد دانشجویان خارجی در دانشگاهها قطعا بر ارتقا و تغییر فضای دانشگاه ها تاثیر گذار خواهد بود.
انتهای پیام/