مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از واگذاری مدیریت مجتمع و کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی به این اداره کل خبر داد.

واگذاری مدیریت مجتمع فرهنگی آیت الله حیدری ایلامی به اوقاف

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حجت الاسلام حسن شهیدی اعلام کرد: حکم قطعی واگذاری مجتمع آیت الله حیدری به اوقاف و امور خیریه صادر شده که شامل کتابخانه، فضای آموزشی، خوابگاه و پارکینگ است و در سالهای گذشته توسط فرزندان زنده یاد آیت الله حیدری ایلامی اداره می شد.
وی افزود: زمین این مجتمع به مساحت 500 متر مربع از محل کمک های مردمی خریداری و ساختمان آن نیز طی این سال ها از محل اعتبارات دولتی و اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه ساخته شده است.
مدیرکل اوقاف استان ایلام اضافه کرد: ساختمان مجتمع در چهار طبقه دارای یک هزار و 800 مترمربع فضاست و ارزش آن بیش از 30 میلیارد ریال برآورد که می تواند کاربرد آموزشی فرهنگی داشته باشد.
به گفته شهیدی، این مجتمع حدود 2 دهه است که به صورت نیمه تعطیل اداره می شود و تنها شماری از کتاب های وقفی مرحوم آیت الله حیدری ایلامی در بخش کوچکی از آن نگهداری می شد و از مابقی فضای ساختمان استفاده مفیدی نشده است.
شهیدی با بیان اینکه سرمایه زیادی از بیت المال صرف ساخت این مجتمع شده است، افزود: پس از چند سال پیگیری حقوقی توسط این اداره کل و تلاش همکاران واحد حقوقی و ثبتی در محاکم قضایی استان ، مدیریت 'مجتمع آیت الله حیدری' به این اداره کل واگذار شد.

انتهای پیام/اس

مجتمع فرهنگی آیت الله حیدری ایلامی به اوقاف واگذار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.