رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام:

پای مبارزه با دوپینگ در بدنسازی ایستاده ایم/ اتلتیکو مادرید، رئال و بارسا را به چالش می کشد

رافائل سانتونخا گفت: برای حذف کامل دوپینگ از بدنسازی تلاش می کنیم و پای این موضوع ایستاده ایم.

پای مبارزه با دوپینگ در بدنسازی ایستاده ایم/ اتلتیکو مادرید، رئال و بارسا را به چالش می کشدبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رافائل سانتونخا در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سالیانه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران اظهار کرد: نخستین بار نیست که به ایران سفر می کنم. اینجا کشوری آزاد و زیبا است و از سفر به ایران لذت می‌برم چرا که رشته‌های مختلف ورزشی در آن آزادانه کار و تلاش می‌کنند. بدنسازی و پرورش اندام ایران یکی از برترین‌های جهان است و فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد. در نشستی که با پورعلی فرد داشتم، به او اعلام کردم که ایران جزء قدرت های بدنسازی دنیاست.

او درباره زیرسوال رفتن سطح رقابت هایی مانند جام البرز به دلیل تصمیم جدید فدراسیون جهانی گفت: حدود ۶۰ تا ۷۰ کشور در بدنسازی به صورت آماتوری فعالیت می کنند. از طرفی مسابقات در سطوح مختلف برگزار می شود و نمی‌توانیم برای مسابقات آماتور، کارت حرفه‌ای صادر کنیم. باید از مسابقات آماتور نفراتی بیرون بیایند که بتوانند کارت حرفه‌ای بگیرند. سیستمی را طراحی کرده ایم که در آن می توانیم برای برخی از ورزشکاران کارت حرفه ای صادر کنیم.

رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پروش اندام گفت: در کل به این رشته به عنوان یک تجارت نگاه نمی کنیم بلکه داوران ما حرفه ای هستند و برای آن ها هم شناسنامه صادر می کنیم تا بتوانند روند حرفه ای گری را ادامه دهند.

سانتونخا درمورد برنامه های فدراسیون جهانی برای مبارزه با مواد نیروزای غیرمجاز تصریح کرد: برای حذف کامل دوپینگ در این رشته تلاش می کنیم و جزء فدراسیون هایی هستیم که پای مبارزه با دوپینگ ایستاده ایم. از اسم بدنسازی مشخص است که هدف ما ساخت و پرورش اندام است و مخالف این امر هستیم که ورزشکاری سراغ دوپینگ برود چراکه با این کار رو به نابودی می رود.

او افزود: دوپینگی ها را با محرومیت سنگین مواجه می کنیم. تست دوپینگ هیچ یک از ورزشکارانی که در رقابت های ساحلی آسیا شرکت کرده بودند، مثبت نبود و این امر نشان می‌دهد گام‌های خوبی برای مبارزه با دوپینگ برداشته ایم.

سانتونخا درباره احتمال حضور بدنسازی در المپیک گفت: قصد داریم در تمام رقابت های منطقه‌ای حضور داشته باشیم و ورزشکاران این رشته هم مدال‌های منطقه‌ای می‌گیرند. کمیته بین المللی المپیک مشغول بررسی شرایط حضور بدنسازی در المپیک است اما تاکنون به این رقابت ها راه نیافته‌ایم.

رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام درمورد اینکه به عنوان یک فرد اسپانیایی طرفدار کدام یک از تیم های رئال مادرید و بارسلونا است، اظهار کرد: نام تیم بزرگی مانند اتلتیکو مادرید را فراموش کردید. رئال مادرید و بارسلونا تیم‌های بزرگی هستند اما اتلتیکو می‌تواند آنها را به چالش بکشاند.

انتهای پیام/

اظهارات سانتونخا درباره مبارزه با دوپینگ در بدنسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار