نخستین سمپوزیوم ملی بروسلوز یا همان تب مالت در کرمان امروز با هدف پیشگیری مبارزه و کنترل این بیماری مشترک بین انسان و دام برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، دکتر رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: متاسفانه بدلیل دامپروری سنتی ،کوچ عشایر، تردد دام و دام قاچاق در برخی شهرستانهای استان این بیماری شیوع دارد اما با اقدامات انجام شده از جمله نمونه برداری از شیر دام در سطح فروشگاهها واکسیناسیون دامها و آموزش و برنامه های پیش بینی شده در سند امنیت غذایی استان این بیماری رو به کاهش است و شیوع ان کنترل میشود.

دکتر رضاییان زاده معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور هم گفت: اگر مردم و افرادی که با دام سر و کار دارند آموزش کارشناسان وزارت بهداشت و دامپزشکی را جدی بگیرند در مبارزه با تب مالت موفق خواهیم بود.

دکتر جهان پیما مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی هم گفت: خوشحالیم این بیماری در دو جمعیت انسانی و دامی رو به کاهش است اما برای ریشه کنی آن با چالشهایی مثل تامین و تدارک واکسنهای دامی و تامین اکیپهای فعال دامپزشکی و بودجه های مربوط به اجرای طرح ها که در حال پیگیری در مجلس و هیات دولت هستیم.

انتهای پیام/ی

سمپوزیوم تب مالت در کرمان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار