دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبرداد:

کشف بیش از سه هزار راس دام قاچاق در سیستان و بلوچستان

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۲۰۶ راس دام قاچاق امسال در استان کشف شد .

کشف بیش از سه هزار راس دام قاچاق در سیستان و بلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد شریف خالقی دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه عمده قاچاق در استان احشام است افزود: با توجه به اهمیت این حوزه در سال‌های اخیر برای مبارزه با قاچاق دام اقدامات مناسب و مطلوبی نظیر پلاک کوبی دام‌های سنگین و شتر در استان به اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: هم اینک پلاک کوبی دام در حدود ۹۰ درصد دام‌های سنگین و ۶۰ درصد شتر‌های سیستان و بلوچستان انجام شده است.

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که کاهش اشتغال، تضعیف تولید کنندگان داخلی، صدمه زدن به وارد کنندگان قانونی کالا، انباشت ثروت و آسیب پذیری مرز‌های کشور از جمله اثرات مخرب قاچاق کالا و ارز است مبارزه با این پدیده شوم به صورت جدی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر دام امسال سه میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۴۰ نخ سیگار،۲۶۰ هزار و ۵۳۱ قلم انواع لوازم آرایشی،۳۴۱ هزار و ۹۲۷ کیلوگرم برنج، ۲۶ هزار و ۸۶۸ کیلوگرم چای، چهار میلیون و ۳۸۰ هزار و ۵۴ لیتر سوخت و ۸۵۹ هزارو ۳۶۶ قلم انواع دارو نیز در این مدت در سیستان و بلوچستان کشف شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق کالا که هم اینک در استان مورد توجه جدی قرار گرفته کنترل کالا درمسیر‌های ارتباطی است که در این زمینه امسال ۱۵۹ دستگاه نفت کش با ۳۰۰ هزار لیتر موادسوختی توقیف شدند.

خالقی قاچاق البسه دست دوم را از دیگر مشکلات سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: در سال ۹۳ با ورود جدی این نهاد ۵۷۰ واحد عرضه کننده البسه دست دوم در استان شناسایی شدند که بخش وسیعی از آن‌ها دارای پروانه فعالیت بودند.

وی ادامه داد: بعد ازورود جدی این نهاد به این بخش برای جلوگیری از قاچاق، از سال ۹۳ به بعد هیچ پروانه کسب در این زمینه صادر نشد و واحد‌هایی که تاریخ اعتبار پروانه فعالیتشان به اتمام رسید نیز باطل می‌شوند.

وی افزود: برای جلوگیری از وارد شدن مشکلات اقتصادی برای فعالان این حوزه و ترغیب آنان به سمت مشاغل مناسب در استان نیز با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های مختلف برنامه ریزی‌های لازم نظیر اعطای تسهیلات برای نوسازی، فروش و تغییر واحد‌های صنفی در نظر گرفته شده است.

 استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که با کشور‌های افغانستان و پاکستان و حوزه دریای عمان هم مرز است.

انتهای پیام/ع

کشف دام قاچاق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار