وزیر داخله پاکستان گفت: مردم پاکستان برای ریشه‌کن کردن تروریسم قربانی‌های زیادی داده‌اند و ما هیچگاه مسئول شکست دیگران در افغانستان نیستیم.

پاکستان مسئول شکست جامعه جهانی در جنگ افغانستان نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر داخله پاکستان در سفرش به آمریکا از موضع‌گیری های تازه ایالات متحده در برابر اسلام آباد انتقاد کرد و گفت: اسلام آباد هیچگاه عامل شکست جامعه جهانی در جنگ افغانستان نبوده است.

«احسان اقبال»، وزیر داخله پاکستان اظهار داشت: «مردم پاکستان برای ریشه‌کن کردن تروریسم قربانی‌های زیادی داده‌اند و ما هیچگاه مسئول شکست دیگران در افغانستان نیستیم.»

او افزوده است: «نگاه پاکستان بر منطقه بر اساس توسعه اقتصادی و تجاری است و برای رسیدن به هدف‌های اقتصادی خود، نیازمند افغانستان متحد و عاری از ناامنی و بی ثباتی هستیم؛ بنابرین در این راستا ما برای پیشبرد گفتگوها میان دولت افغانستان و طالبان آماده هستیم.»

حکومت افغانستان بارها گفته است که پناهگاه‌‎های امن تروریست ها در خاک پاکستان است و این کشور از آنان حمایت می‌کند، اما مقامات پاکستان این موضوع را رد کرده است.

پیش از این، «دولت وزیری»، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته بود که در ماه‌های اخیر اطلاعات نزدیک به ۸۵ پناهگاه امن تروریستی در خاک پاکستان را با حضور مقامات آمریکایی به پاکستان تحویل داده است.

اخیرا اشرف غنی خواستار آغاز مذاکرات دوباره با پاکستان شد و از این کشور خواست تا برای انجام این گفتگو ها آمادگی بگیرد. قرار است رئیس جمهور افغانستان به زودی به اسلام آباد سفر کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.