نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان از ممنوعیت استفاده از نماهای غربی و شیطان پرستی در ساختمان ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احسان جوادی، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: گسترش معماری رومی در ساختمان سازی نتیجه خودباختگی و تقلید از فرهنگ غربی است، درصورتیکه غربی ها از معماری ایرانی-اسلامی الهام گرفته اند.

وی هویت گریزی مالکین و دنباله روی طراحان کم تجربه از سازندگان، آموزش های ناصحیح در دانشکده ها و بسیاری از عوامل دیگر را عامل نبود یک وحدت نظر به زیباشناختی معماری معاصر عنوان کرد.

جوادی بیان داشت: ایجاد اختلاف طبقاتی و سرمایه ای در میان جامعه، ایجاد فرهنگ خودبرتر بینی و ایجاد حس خود شیفتگی میان افرادی که قصد ایجاد هر گونه تفاوت میان خود و قوم و یا جامعه اطراف نیز موجب ایجاد معماری با نماهای رومی یا کلاسیک شده است.

نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان دیگر عیب این سبک از معماری را گران و پرهزینه بودن آن عنوان و اذعان کرد: جایگزینی سبک رومی با معماری اصیل اسلامی-ایرانی در شهرهای بزرگی همچون کلانشهر اهواز مشکلات فرهنگی و هویتی ایجاد می کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی استان، شهرداری و اداره کل راه شهرسازی در مصوبات گذشته خود بهره گیری از هرگونه نمای کلاسیک و یا دارای مفاهیم غیر ایرانی اسلامی و نماهای دارای نشانه های شیطان پرستی را ممنوع کرده است.

احسان جوادی با تأکید بر اینکه ایجاد وحدت شهری مقدم بر کلیه آرا و نظریات فردی شهروندان است، افزود: از همین رو توجه به کلیت و یکپارچگی در سیما و تغییر نگرش ها در منظر شهری در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/گ

استفاده از نمادهای غربی و شیطان پرستی در ساختمان سازی ممنوع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.