وزیر فرهنگ روسیه: خروج آمریکا از یونسکو تاثیری بر فعالیت این نهاد نخواهد داشت

وزیر فرهنگ روسیه در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از یونسکو گفت این اقدام تاثیری بر این سازمان نخواهد گذاشت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، وزیر فرهنگ روسیه درباره خروج آمریکا از یونسکو به بهانه آنچه «موضع‌گیری ضد اسرائیلی» بیان شده است، اظهار نظر کرد.

ولادیمیر مدینسکی – وزیر فرهنگ روسیه – در یک مصاحبه به اسپوتنیک گفت خروج آمریکا از یونسکو، اقدامی احساساتی بوده است اما مشکلی را برای این سازمان بین‌المللی ایجاد نخواهد کرد.

وزیر فرهنگ روسیه گفت: «یونسکو اکنون نیز به غیبت آمریکا در بدنه خود عادت کرده است؛ از این رو، این مسئله مشکلات بزرگی را برای این سازمان به وجود نخواهد آورد.»

بر اساس گفته‌های وزیر فرهنگ روسیه، آمریکا به دیکته کردن مقاصد خود عادت کرده است. این در حالی است که یونسکو بر اصل سازش و احترام به مواضع دیگران تاسیس شده است.

وی افزود: «به همین دلیل، من تصور می‌کنم این اقدامی احساساتی و در ارتباط با مشکل تک قطبی اندیشیدن جهان بود که اکنون آمریکا با آن دست و پنجه نرم می‌کند. من فکر می‌کنم آمریکا دیر یا زود از این مشکل رهایی خواهد یافت.»

فلسطین نیز درباره این مسئله اظهارنظر و اعلام کرد واشنگتن از عضویت خود در یونسکو به عنوان ابزاری در جهت منافع اسرائیل که سرزمین‌های فلسطین را در نقض فاحش قوانین بین‌المللی اشغال کرده است، استفاده می‌کرد.

روز پنجشنبه، آمریکا تصمیم خود مبنی بر خروج از یونسکو در اواخر سال 2018 را اعلام کرد و دلیل آن را لزوم انجام اصلاحات اساسی در این نهاد و نیز وجود جهت‌گیری‌های ضد اسرائیلی آن بیان کرد.

پس از اعلام این تصمیم آمریکا، بنیامین نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی – فرمان آغاز آمادگی برای خروج اسرائیل از یونسکو را صادر کرد. ماریا زاخارووا – سخنگوی وزارت خارجه روسیه – گفت این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که فعالیت یونسکو در تصمیم‌گیری‌ها درباره فلسطین کاهش یافته است.

آمریکا تا تاریخ 31 دسامبر سال 2018 به عنوان عضوی از یونسکو باقی خواهد ماند و پس از آن نقش ناظر را در این نهاد ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار