معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اولویت شهرداری در مترو افزایش بهره وری و بهبود کیفیت است.

اولویت در مترو افزایش بهره وری است/موج جابجایی ها برای حفظ شایستگی ها ادامه داردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره جدید که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: اولویت اول و سیاست ما در مترو افزایش میزان  بهره وری است، بطوریکه اگر قرار است یک میلیون تومان را در مترو خرج کنیم و کمبود منابع هم داشته باشیم، اولویت خرج این مبلغ را صرف بهبود کمی و کیفی مسافران می کنیم.

وی در ادامه افزود: ارتقای کیفیت جابجایی مسافران در آمار و عملکرد باید مشهود باشد و افزایش رضایت مسافران بسیار مهم است.

پور سید آقایی با اعلام اینکه شرکت بهره برداری مترو یکی از اصلی‌ترین شرکت‌ها در حوزه حمل و نقل است، عنوان کرد: این شرکت نقش زیادی در بهبود کیفیت زندگی مردم ایفا می‌کند و توجه به این شرکت تاثیرگذار در بهبود رفاه و زندگی مردم است، همچنین مترو در زندگی مردم اهمیت دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک افزود: به دلیل این اهمیت است که تغییرات را از این شرکت شروع کردیم و در انتخاب گزینه‌های مختلف نیز دقت لازم را داشته‌ایم، به طوری که رزومه‌هایی را که برای تعیین مدیرعامل این شرکت در اختیار داشتیم، مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گرفتند و در نهایت منتهی به انتخاب فرنوش نوبخت شد.

وی با اشاره به اینکه نوبخت از مدیران اهل تسنن است، خاطر نشان کرد: انتخاب این فرد که بر اساس لیاقت بوده است، نشان می‌دهد تبعیض قومی و مذهبی در نظام ایران جایی ندارد و انتخاب‌ها بر اساس توانمندی ها و شایستگی افراد انجام می شود.

پور سید آقایی تصریح کرد: در انتخاب مدیران شرکت مترو به ترکیب و توانایی ربیعی نیز تکیه کردیم که به عنوان رئیس هیئت مدیره کار خود را انجام خواهد داد، همچنین انتخاب‌های ما در مترو درست بوده، چرا که بازتاب‌های مثبت زیادی داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک ادامه داد: بر اساس اساسنامه، هیئت مدیره مسئولیت‌های زیادی بر عهده دارد و هیئت مدیره باید به شدت نسبت به اتفاقات شرکت مسئول باشد و نباید صرفا ماشین امضاء مدیرعامل باشد، بلکه باید نقش راهبردی داشته و مابقی افراد باید تابع دستورالعمل‌ها باشند.

وی عنوان کرد: اصولا در شرکت‌های توسعه یافته هیئت مدیره نقش مهمی ایفا می‌ کند، به طوری که ممکن است مدیرعامل مترو به اقتضای مسئولیت اجرایی‌اش تصمیم عجولانه‌ای بگیرد که همه ابعاد را نیز در نظر نگیرد، اما هیئت مدیره باید با نظارت و سیاستگذاری دقیق مانع از تصمیمات عجولانه شود که البته این به معنای دخالت در کار مدیرعامل نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مدیرعامل در زمینه تصمیمات خود حتما باید با هیئت مدیره هماهنگ باشد، اظهار کرد: امیدوارم اتفاقات قبلی تکرار نشود و در مورد معاملات نیز باید بگویم که موارد زیر نظر هیئت مدیره باید تصویب و بررسی شود.

وی عنوان کرد: سیاست ما در مترو افزایش بهره وری است. همچنین اولویت ما این است که کیفیت جذب مسافران را افزایش دهیم و نباید به دنبال پروژه‌هایی برویم که آمار را بالا ببرند، بلکه باید به دنبال پروژه‌هایی باشیم که موجب ارتقای کیفیت و جذب مسافر می2شوند و هر پروژه‌ای که در مترو تعریف می‌شود در آخر باید منجر به رضایت مسافران شود و باید از رویکرد فیزیکی صرف خارج شویم.

پور سید آقایی با اشاره به اینکه نباید همه شاخص‌ها در نگاهمان به توسعه آمار و عددی باشد، بلکه باید به کیفیت نیز توجه کنیم، یادآور شد: بسیاری از پروژه‌های قدیمی بیشتر نگاه توسعه فیزیکی داشته و دائما تلاش‌ها حول ساخت راه‌آهن، مترو، بزرگراه و غیره بوده است و این نگاه باید عوض شود، چرا که باید توجه‌مان به مردم باشد و اولویت من در بهره برداری مترو بهبود شاخص کیفیت زندگی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص انتقادات درباره جابجایی‌ها در معاونت حمل و نقل، خاطر نشان کرد: برخی ها می‌گویند موج جابجایی‌ها در این معاونت به کجا می‌رسد که باید گفت، موج جابجایی‌ها به آنجا می‌رسد که افراد بر اساس شایستگی منصوب شوند و گروهی که بر اساس توانایی‌ها انتخاب شده‌اند، باید از این جابجایی‌ها خوشحال باشند و افرادی باید نگران باشند که به جای شایستگی بر اساس رابطه بازی و توصیه به جایی رسیده‌اند، چرا که بنا نداریم در این دوره مدیریت بر اساس رابطه، توصیه و اصرار کسی را انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: افراد بر اساس شایستگی انتخاب می‌شوند و اگر کسی از احتمال جابجایی‌اش نگران است، باید به خود باز گردد که اصلاح شود و یا تغییر کند. همچنین برخی ها علیه جابجایی حرف هایی زدند و فکر می‌کنند که افراد می‌توانند مادام العمر در یک موقعیت باقی بمانند.

پور سید آقایی تصریح کرد: هیچ کس مصون از خطا نیست، اما سعی داریم رویکردمان شایسته سالاری و حفظ افراد سالم و توانا در مجموعه باشد و اگر اشتباهی در این زمینه داشته باشیم، آن را رفع می‌کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: ارائه توصیه از این و آن و از کانال‌های مختلف پیام رسان درست نیست، زیرا معتقدم«مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید» و اگر توصیه‌ای به من شود، سریعا شک می‌کنم، چرا که از نظر من اگر در خصوص یک نفر از چند کانال توصیه‌هایی شود، نشان می‌دهد که این فرد توانایی کافی را ندارد و باید گفت مدیران بر اساس ملاک و چهارچوب درست مانند توانایی، صداقت، سلامت و غیره انتخاب می‌شوند و اعتقادات سیاسی و گرایشات مذهبی در انتخابات دخیل نیستند.

وی در پایان گفت: توصیه می کنم شرکت بهره برداری مترو از هر گونه شایعه دوری کند، زیرا شایعه موجب می‌شود که از توان مدیریت کاسته شود و حال اگر مدیران به مسائل کاری بپردازند به اهداف خود سریع‌تر دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
خدا کنه ی ذره از پولی ک میگیریدو خرج خود مردم و وسایل نقلیه عمومی مثل مترو بی ار تی بکنن ک این موضلات ترافیکی هم حل بشود
آخرین اخبار