مسئول بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز از بالا رفتن آمار بیماران دیالزی کمتر از 14 سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خجسته حسینی‌نژاد، مسئول بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: دو علت شایع که باعث نارسایی کلیوی می شوند دیابت و فشارخون است و با توجه به بالا رفتن بیماران دیابتی به نسبت آمار بیماران دیالیزی نیز افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: آمار بیماران دیالزی نسبت به سال های گذشته بسیار بالا رفته بطوری که ماهانه تعداد 60 تا 70 بیمار دیالیزی به آمارها اضافه می گردد و در این بین آمار کودکان بیمار زیر 14 سال نیز بسیار بالاست این در حالی که چنین آمار و ارقامی را در مورد تعداد بیماران دیالیزی در این بازه سنی به هیچ وجه نداشتیم.

حسینی‌نژاد، بیان کرد: مصرف بسیار بالای غذاهای آماده و فست‌فود، زندگی ماشینی، عدم تحرک و ورزش نکردن از شایع‌ترین علل افزایش تعداد بیماران دیابتی در دنیا است و یکی از پیامدهای ابتلا به این بیماری نیز در بلندمدت، نارسایی‌های کلیوی و دیالیز خواهد بود.


مسئول بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه جندی شاپور ادامه داد: خوزستان رتبه دوم آمار کشوری مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است در حال حاضر 1145 بیمار دیالیزی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وجود دارد که این بیماران در مجموع 264 تخت بیمارستانی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/و


رتبه دوم ابتلا به دیالیز در کشور از آن خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.