عاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: چهارباغ ۱۴۰۰ تبدیل به چهارباغی متفاوت با همان حس و حال و هویت قدیمی خود خواهد شــد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی  اظهارکرد: با پیاده راه سازی خیابان چهارباغ، خودروهای کلاسیک، درشکه های قدیمی و خودروهای برقی که همگی جزو حمل و نقل پاک هستند، در این خیابان مورد استفاده قرار میگیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۴ ماه از نخستین تجربه پیاده راه سازی چهارباغ در طرح سه شنبه های بدون خودرو در اصفهان می گذرد، ادامه داد: امروز زمینه های مورد نیاز برای پیاده راه سازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان از جمله مباحث ترافیکی، ایمنی، اجتماعی و اطلاع رسانی پیش بینی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان عنوان کرد: عملیات اجرایی پیاده راه ســازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان در ۶ فاز به تصویب شورای ترافیکی استان اصفهان رسیده که فاز نخست آن در اردیبهشت و خرداد امسال انجام شد و فاز دوم آن در دست انجام است و تا یکی ۲ ماه آینده به پایان خواهد رسید.

وی اضافه کرد: فاز سوم عملیات اجرایی پیاده راه سازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان که از خیابان آمادگاه تا میدان انقلاب اسلامی است تا نوروز سال ۹۷ کامل خواهد شد و محور شرقی خیابان چهارباغ (از سی وسه پل تا میدان امام حسین(ع)) به صورت کامل پیاده راه خواهدشد.

صلواتی با بیان اینکه درگام بعدی این پروژه، محورغربی خیابان چهارباغ پیاده راه سازی خواهد شد، گفت:  قرار است در این محور از خودروهای جایگزین استفاده شود و 2 ایستگاه قطار شهری امام حسین(ع) و انقلاب نیز تا پایان سال جاری به برسد.

وی افزود: در حاشیه خیابان چهارباغ پارکینگ هایی برای خودروها و موتورسیکلت ها تعبیه شده تا از ترددآنها جلوگیری شود و دسترسی ساکنان وکسبه این خیابان نیز آسان شود و همچنین ساعتهایی برای بارگذاری و بار برداری اصناف خیابان چهارباغ عباسی درنظر گرفته خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان یادآور شد: مســیر دوچرخه و خودروهای برقی در طرح پیاده راه سازی چهارباغ به صورت نرم افزاری با رنگ و نوع سنگ فرش مشخص خواهد شد.

صلواتی خاطرنشان کرد: چهارباغ۱۴۰۰، تبدیل به چهارباغی متفاوت با چهارباغ امروز و با همان حس و حال و هویت قدیمی خود خواهد شــد؛ این موضوع به طور حتم جایگاه بین المللی اصفهان را ارتقا خواهد داد. 

 

انتهایپیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار