دبیرکل فدراسیون والیبال ایران گفت:ما مقابل هیچ تیمی نیستیم و اگر جلوی بازی گنبد را گرفتیم بر اساس قانون مسابقات این اتفاق رخ داد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود افشاردوست درباره موضوع تیم ایرانیان گنبد كه به دلیل بی‌قانونی و کنار گذاشته شدن این تیم از لیگ برتر والیبال گفت: مجموعه فدراسیون و سازمان لیگ پیش از آغاز لیگ در تلاش بود بتواند امسال لیگی منظم را برگزار كند و اتفاقات سال گذشته تكرار نشود.

وی ادامه داد: از آنجایی كه تجربیاتی بدی در سنوات گذشته داشتیم تلاش ما بر این بود كه سخت‌گیری كنیم و تنها به تیم‌هایی اجازه حضور در مسابقات را بدهیم كه بتوانند تمام شرایط و ضوابط را به طور تمام و كمال رعایت كنند.

افشار دوست در ادامه خاطر نشان كرد: گنبد شهر والیبال‌خیزی است و مردم این منطقه بسیار به والیبال علاقه‌مند هستند. زمانی كه از سوی این شهر درخواستی به فدراسیون رسید  آن‌ها خواستار تیم‌داری شدند، موافقت شد و گفته شد یك اسپانسر هم ورود كرده و این یعنی نماینده گنبد می‌توانست با انجام كلیه مراحل قانونی به لیگ ورود كند.

وی ادامه داد: به هر حال مشكلاتی ایجاد شد كه ما مجبور به برخورد با آن بودیم به تعهدات باید عمل می‌شد. پیش از بازی نخست نیز این مشكلات وجود داشت اما به ما گفته شد كه تماشاگر زیادی به سالن آمده و بازیكنان آماده بازی هستند، جو بسیار سنگین بود و اگر آن روز بازی را كنسل می‌كردیم ممكن بود شاهد مشكلات بزرگ‌تری باشیم.

افشاردوست درباره ادعای امیر سلیمانی، مدیرعامل تیم ایرانیان گنبد درباره تیم شمس كه این تیم را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: فلسفه حضور تیم‌های پایه ملی در لیگ موضوعی است كه در خیلی از كشورها وجود دارد و اتفاق عجیبی نیست.  در ایران سه سال قبل ما تیم نوجوانان را در قالب یك تیم باشگاهی وارد لیگ كردیم و نتیجه خوب آن را در مسابقات جهانی مشاهده كردیم.

دبیركل فدراسیون والیبال اضافه كرد: این اتفاق خوب است و نباید به آن بدبینانه نگاه كرد. در تیم ملی همیشه به روی بازیكنان جوان باز است و اگر این تیم در لیگ بازیكنانی را دارد به این معنی نیست كه تیم ملی قطعا در آینده همین بازیكنان خواهند بود.

افشاردوست خاطرنشان كرد: این موضوع را نباید فراموش كرد كه اگر بازیكنان تیم نوجوانان در قالب یك تیم در لیگ حضور پیدا نمی‌كردند ، ممكن بود در تیم‌های دیگر نیمكت‌نشین شوند و یا حتی جذب هیچ تیمی نشوند و این منجر به افت‌شان می‌شد.

وی افزود: درمورد باشگاه گنبد ما هرگز به بحث پرداخت درصد به بازیكنانشان نپرداخته بودیم و اصلا چنین موضوعی مطرح نبود. شخص آقای سلیمانی در دفتر من مدعی شد مهر و امضاهایی كه پای قراردادهای این باشگاه است، مهر و امضای من نیست. این ادعایی است كه خود مدیر عامل مطرح كرد و ما اصلا از آن با خبر نبودیم.

افشار دوست ادامه داد: همان موقع از مدیرعامل این تیم خواستیم كه قراردادها را با امضا و مهر خود تكرار كنند و مشكلات را سریع‌تر حل كنند اما این مشكلات حل نشد و ما مجبور شدیم بر مبنای قانون و شروطی كه در میان بود اجازه بازی به این تیم ندهیم.

دبیر فدراسیون والیبال در ادامه اظهار داشت: این كه یك مدیر از بدنه اقتصاد وارد ورزش شود ، اتفاق خوبی است كه باید به فال نیك گرفت اما بهتر است قبل از مدیریت در ورزش مشورت‌هایی صورت بگیرد تا شاهد مشكلاتی این چنینی نباشیم.

افشاردوست در پایان گفت: ما با هیچ تیمی مشكل شخصی نداریم و مقابل هیچ‌ تیمی نیستیم، تنها بر مبنای قانون عمل می‌كنیم و در تلاشیم بی نظمی‌های فصول قبلی لیگ برتر را را شاهد نباشیم.

انتهای پیام/

اظهارات دبير فدراسيون واليبال درباره تيم گنبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
چرا ؟! من که استقلالیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
چرا ؟! من که استقلالیم
آخرین اخبار