دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از رفع تصرف ۱۲۰ هکتار از اراضی ملی در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به این که رفع تصرفات در حوزه زمین شهری ، جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و ... مورد توجه دستگاه قضا است گفت :  از حدود ۱۲۰ هکتار اراضی ملی استان که در ۵ ماهه اول امسال رفع تصرف شدند ۸۹ هکتار در حوزه فسخ قراردادهای واگذاری تحت عنوان اجاره بوده است.

 

وی اعاده ۲۲ و نیم هکتار اراضی ملی در حوزه مسکن و شهرسازی، ۵ هکتار در حوزه منابع طبیعی و همچنین سه هکتار را در حوزه بنیاد مسکن ذکر کرد و گفت: تشکیل شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سمنان موجب ایجاد هماهنگی و انسجام دستگاه های متولی در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی در استان می شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تصریح کرد: سیاستگذاری در حوزه اراضی ملی به منظور رصد وضعیت اراضی ملی و صیانت از آن در مقابل تخریب تجاوز و تغییر کاربری از جمله مهم ترین اهداف تشکیل شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان است.

 

علی دارینی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان هم در این نشست برنامه های راهبردی معاونت اجتماعی را در این حوزه بیان کرد و گفت: در حوزه پیشگیری و حفاظت از انفال و اراضی ملی برنامه های مختلفی امسال اجرا می شود.

 

وی گفت: نظارت انتظامی و بازرسی ، تشکیل کارگروه های پیشگیری و مداخلات پیشگیرانه و آسیب‌های شایع در مناطق حاشیه نشین از جمله برنامه های پیشنهادی امسال در بخش حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی به دستگاه های مربوطه است.

 

دارینی تصریح کرد: ضروری است برنامه های راهبردی معاونت اجتماعی در بخش حفاظت از انفال و اراضی ملی با همکاری دستگاه های اجرایی به خوبی اجرایی شود.


انتهای پیام / ه


رفع تصرف اراضی ملی در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.