فیلیپو لومباردی قانونگذار سوئیسی در اظهاراتی بیان داشت که آمریکا باید به جای به خطر انداختن موافقتنامه هسته ای ایران آن را راستیی آزمایی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپو لومباردی از قانونگذاران سوئیس روز شنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: آمریکا باید به موافقتنامه هسته ای ایران پایبند باشد و به جای به خطر انداختن این موافقتنامه، در صورتی که نیاز است، راستی آزمایی بیشتر را خواستار شود.

­وی که این اظهارات را در صد و سی و هفتمین مجمع اتحادیه بین المجالس در شهر سن پترزبورگ روسیه بیان می کرد افزود: من به شدت نگران تلاش ها برای برهم زدن این موافقتنامه هستم.

من نمی دانم آیا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اطلاعاتی دارد که سران دیگر کشورها ندارند زیرا کشورهای دیگر از جمله آلمان ، فرانسه ، ایتالیا و انگلیس معتقدند این موافقتنامه موثر بوده است، یا ترامپ در مقایسه با دیگر کشورها از اطلاعات متفاوت و سرویس های اطلاع رسانی بهتر برخوردار است یا در روابطی که او قصد دارد با برخی کشورها برقرار کند، مشکلی سیاسی وجود دارد.

به نظر من، تنها راهی که وجود دارد پایبندی به این موافقتنامه و درخواست برای راستی آزمایی بیشتر، در صورت نیاز است و نه اینکه آن را به خطر اندازیم.

لومباردی تصریح کرد، به جای تخریب روابط با ایران بهتر است با این کشور همکاری بیشتری داشته باشیم و به ویژه تلاش های تهران را در زمینه مبارزه با تروریسم در خاورمیانه مد نظر قرار دهیم.

وی گفت: ایران ممکن است در گذشته مانند دیگران فعالیت هایی بی ثبات کننده داشته است اما به نظر می رسد اکنون اولویت ایران تغییر کرده و در تلاش برای برقراری ثبات است. ما باید با آنها برای برقراری ثبات در منطقه همکاری کنیم.

لومباردی این اظهارات را در واکنش به سخنان روز جمعه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران مطرح کرد.

رئیس جمهور آمریکا جمعه شب گفت: پایبندی ایران را به موافقتنامه هسته ای تایید نمی کند اما در حال حاضر قصد ندارد از این موافقتنامه خارج شود.

انتهای پیام/

واکنش فیلیپو لومباردی به اظهارات ترامپ درباره ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار