خانه امید بیماران ام اس آذربایجان غربی در شرایط نا به سامانی قرار دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  انجمن بیماران ام اس آذربایجان غربی در واحد حقیرانه ای در طبقه چهارم ساختمان شهرداری منطقه 4 شهرداری ارومیه واقع شده است .

بگذریم که این واحد نیز طبق استاندارد های حمایتی ، با وضعیت بیماران ام اس به لحاظ مشکلاتی که در زمینه ی تحرک دارند مناسب و دارای آسانسور برای استفاده این بیماران نبوده و یک بیمار ام اس برای مراجعه به این انجمن می بایست حداقل 40 پله را به سختی طی کند و این موضوع مشکلات عدیده ای چون افتادن از پله ها و شکستن دست و پای بیماران را در پی داشته است ، اخیرا متاسفانه این محل با وجود کمبود های مورد انتظار ؛ مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته است .

ماجرا از این قرار است که به گفته سمیه زارع مدیرعامل انجمن بیماران ام اس آذربایجان غربی ، اخیرا شهرداری منطقه 4 ارومیه با هدف تفکیک واحد هم جوار با واحد انجمن بیماران ام اس استان ، خواستار تخلیه ی این واحد شده و این امر انجمن را با داشتن کلی دغدغه و مشکل دچار سردگمی و سرگردانی کرده است .

وی گفت : چاره جویی در این خصوص را پیش شهردار و شورای شهر ارومیه برده ولی نهایتا راه به جایی نبرده و تصمیم بر تداوم استقرار موقت در محل فعلی گرفته شد .

وی افزود : در ادامه دست تقاضایمان برای برون رفت از این بحران به سوی نماینده مردم ارومیه در مجلس دراز شده است .

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس ، درخصوص پیگیری مشکل مسکن انجمن بیماران ام اس استان هم به خبرنگار ما گفت : در این رابطه مکاتبه ای با مدیرکل بهزیستی استان انجام شده و از بهزیستی استان خواسته شده که چنانچه مقدور است در راستای حمایت از این انجمن قطعه زمینی در داخل شهر و محوطه مرکز بهداشت ارومیه برای ساخت محل دائمی و متناسب با وضعیت این بیماران ارائه گردد .

وی افزود : پیگیری شده تا تعیین تکلیف نهایی ، انجمن بیماران ام اس استان در محل فعلی باقی بمانند .

نتیجه ی این مکاتبه که از مدیر کل بهزیستی استان نیز پیگیری شد ، مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت : در خصوص نامه ی ارجاعی انجمن بیماران ام اس استان از سوی نماینده مردم ارومیه در مجلس کاری از دست ما ساخته نیست .

سعید فریور علت موافقت نکردن با تقاضای انجمن بیماران ام اس استان را عدم امکان انتقال زمین یا ساختمانی از سوی بخش دولتی به بخش خصوصی عنوان کرد .

وی افزود : مطابق قانون ، دادن هرگونه فضایی به هر عنوان از ادارات دولتی به بخش خصوصی غیر قانونی است و لذا در این رابطه نمی توان کاری از پیش برد.

مدیر کل بهزیستی استان افزود : برای رفع مشکل مسکن انجمن بیماران ام اس استان ، باید بخش غیر دولتی همچون شهرداری تمهیدات مناسبی را بیندیشد و در این زمینه می توان حداقل با دادن قطعه زمینی در محیط مناسب داخل شهری با مشارکت  NGO ها و مردم خیر ، ساختمان دائمی را برای این قشر نیازمند ترتیب داد .

گفتنی است در حال حاضر انجمن بیماران ام اس استان نزدیک به 4000 عضو دارد و متاسفانه در هر روز به این تعداد افزوده می شود .

این بیماران علاوه بر مشکلات عدیده ای که در رابطه با این بیماری ، گرانی دارو های مخصوص و عدم حمایت آن چنانی بهزیستی دارند ، عمدتا از خانواده های کم درآمد و ضعیفی هستند و وجود انجمن فعال در محل دا ئمی که به بررسی و پیگیری مشکلات این بیماران می پردازد ، در حقیقت روزنه ی امید برای همه ی بیماران ام اس استان محسوب می شود .

لذا در این رابطه همت و اراده جدی مردم خیر ، به ویژه مسئولین در امر داشتن خانه ای بنام امید جهت حمایت از این بیماران ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام/ح

گزارش از حکیمه علیزاده

محل استقرار انجمن ام اس آذربایجان غربی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
خدا کمکشون کنه