سفیر دانمارک با استاندار هرمزگان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس دنی عدنان سفیر دانمارک در دیدار با استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان ظرفیت های مناسبی برای را ه اندازی شرکت های تولیدی در زمینه های کشتی سازی و آبزی پروری دارد.

وی افزود: گسترش روابط تجاری ایران و دانمارک در دستور کار قرار دارد تا نیازمندیهای دو کشور بر طرف شود.

سفیر دانمارک گفت: در ماه آینده نیز وزرای صنعت و کشاورزی دانمارک وارد ایران می شوند که در صدد سفر ایشان به استان هرمزگان هستیم.

دنی عدنان افزود: در سفر بعدی با هئیت بلند پایه ای به استان هرمزگان باز می گردیم تا با ظرفیت های استان و سرمایه گذاری در بخش های آبزی پروری و کشتی سازی ، معادن و دریانوردی آشنا شوند.

وی گفت: به زودی نیز هیئتی از اتاق بازرگانی بندرعباس به دانمارک سفر خواهند کرد.

سفیر دانمارک با اشاره به صحبت های اخیر ترامپ رئیس جمهور امریکا گفت: سخنان ترامپ ما را غافلگیر کرد و دانمارک و کشورهای اتحادیه اروپا به خوبی می دانند که آژانس انرژی اتمی هشت بار اعلام کرده که ایران بر سر پیمانش است.

دنی عدنان با بیان اینکه از برجام حمایت می کنیم افزود:کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید هوشمندانه به دنبال منافع ملی خودشان باشند و به خواسته های نامشروع آمریکا پایان دهند.

وی گفت: در شش ماه نخست سال ارتباط تجاری ایران با کشورهای حوزه اتحادیه اروپا 95 درصد افزایش داشته است.

استاندار هرمزگان هم در این نشست گفت: زمینه های همکاری مناسبی در حوزه های صید و صیادی ، گردشگری دریایی و فرآوری معادن و توسعه آن با کشور دانمارک فراهم است .

فریدون همتی افزود: در تلاشیم که وزرای صنعت و کشاورزی دانمارک را که برای نشست تجاری به تهران سفر می کنند به استان هرمزگان دعوت کنیم تا ظرفیتهای و توانمندی های استان را معرفی کنیم.

وی گفت: تولید ماهی در قفس ، کشتی سازی در مقیاس های بزرگ ، . توسعه صنایع گردشگری از جمله ظرفیتهای تجاری مناسب با دانمارک است.

در این سفر یک روزه سفیر دانمارک از صنایع کشتی سازی فراساحل در بندرعباس هم بازدید کرد.

انتهای پیام/ف

جزئیات دیدار سفیر دانمارک با استاندار هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.