هوشنگ جاوید گفت: پس از اتمام نگارش کتابم، کارهای اخذ مجوز و طی مراحل چاپ آن انجام خواهد شد.

هوشنگ جاوید نویسنده و پژوهشگر موسیقی، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر در دست نگارش خود گفت: نگارش کتابم با عنوان «گلستان چامه‌ها» رو به اتمام است. پس از آنکه نگارش این کتاب تمام شود، کارهای اخذ مجوز انتشار کتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طی مراحل چاپ کتاب را انجام خواهد داد. کتاب «گلستان چامه‌ها» درباره لالایی‌های محلی استان گلستان است.

وی افزود: در کتاب «گلستان چامه‌ها» تحلیل و تجربه موسیقایی لالایی‌های گلستان وجود دارد. این کتاب برای حوزه هنری استان گلستان آماده می شود. در این کتاب صرفا لالایی‌های استان گلستان را بررسی می‌کنم  و در آن به موسیقی محلی این استان نمی‌پردازم.

گفتنی است؛ به تازگی کتاب هوشنگ جاوید با عنوان «میراث پهلوانی در خراسان» و «فرهنگ موسیقی کار در ایران» توسط انتشارات سوره مهر منتشر و در بازار کتاب عرضه شد.

او  در کتابش با عنوان «میراث پهلوانی در خراسان» به مسئله پهلوانی در این استان می پردازد و تاریخچه آن را بیان می‌کند. او همچنین در کتاب دیگرش با عنوان «فرهنگ موسیقی کار در ایران» به سراغ موسیقی کار و نغمه هایی که در حین کار کردن در ایران خوانده می شد، رفته و فرهنگ این نوع موسیقی را آورده است.

این نویسنده همچنین، در یک مجموعه پژوهشی‌ در زمینه موسیقی با عنوان «گلستان آهنگ»، مقام های موسیقی علی آباد کتول را که ویژه دو تار است، بیان می‌کند.

از این نویسنده تا کنون کتاب های دیگری مانند «نقش زن در موسیقی مناطق ایران»، «موسیقی آیینی قوم ترکمن، سیری بر جایگاه اهل بیت»، «آشنایی با موسیقی مناطق و نواحی ایران»، «موسیقی رمضان در ایران»، «برند ستایش در ایران»، «موسیقی رسانه»، «آخرین خنیاگر(شرح حال زندگی حاج قربان سلیمانی)» و «مناقب‌خوانی، موسیقی قدسی مذهبی و آیینی ایران» را هم منتشر کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار