وزیر خارجه با اشاره به مشورت‌های خود با مقامات ژاپن گفت: حفظ برجام تنها با اقدام عملی ممکن است، نه فقط از طریق صدور بیانیه حمایتی.

ظریف: حفظ برجام تنها با اقدام عملی ممکن استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان  امروز (جمعه) پیش از ترک ژاپن و سفر به چین گفت: در شرایطی که آمریکا با تلاش برای ایجاد تنش و درگیری و نقض برجام اقدام می‌کند، لازم است ما هم کشور‌های مهم را در جریان آخرین تحولات قرار دهیم و مشورت‌های مان را با آن‌ها ادامه دهیم.

وی ادامه داد: چهارشنبه گذشته به مسکو سفر کردم. سفر از قبل تعیین شده‌ای هم به ترکمنستان داشتم و همچنین سفر‌هایی که به هند، ژاپن و در نهایت به چین دارم، برای این که شرکای ما به خصوص اعضای برجام را در جریان آخرین تحولات قرار دهم.

ظریف با اشاره به سفر خود با ژاپن گفت: سفر به ژاپن برای مشورت با مقامات عالی ژاپن و در مورد نحوه حفظ برجام بود. با توجه به علاقه و تاکیدی که آن‌ها بر حفظ برجام داشتند و تأکیدی که ما داریم مبنی بر اینکه حفظ برجام تنها از طریق اقدام عملی و نه فقط از طریق بیانیه‌های حمایتی ممکن است.

وزیر امورخارجه گفت: بحث‌های خوبی هم با آقای آبه و هم وزیر امور خارجه کردیم و امیدوارم نتیجه این بحث‌ها به نفع مردم دو کشور باشد.

محمد جواد ظریف امروز جمعه به منظور انجام رایزنی‌های سیاسی در خصوص روابط دو جانبه و مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله برجام و تحرکات بی ثبات کننده آمریکا وارد پکن شد.

وی عصر جمعه به وقت محلی با وانگ یی همتای چینی خود دیدار و مذاکره خواهد کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب ظريف برجام از همون اول بي فايده بود براي ايران
آخرین اخبار