مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در باره گازگرفتگی در فصل سرما هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علی عباسی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در شروع فصل سرما و استفاده از لوازم گرمایشی گازسوز در خانه و محل کار از مردم خواست: هنگام استفاده، نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی، از سالم بودن آن‌ها و باز بودن مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن اطمینان حاصل کرده، علاوه بر نصب تهویه مناسب برای آشپزخانه و حمام، از نصب آبگرمکن در حمام و نیز روشن کردن شعله‌های اجاق گاز در آشپزخانه برای گرم کردن محیط داخل خانه خودداری کنند.


مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اقداماتی مانند روشن نکردن آتش در فضای بسته و محدود با توجه به نبود تهویه کافی و مناسب، روشن نگه نداشتن اتومبیل در فضای بسته گاراژ، استفاده از کلاهک مناسب برای دودکش‌ها، نصب صحیح لوله بخاری و آبگرمگن در کاهش تلفات ناشی از گاز گرفتگی موثر دانست و افزود: سردرد و سرگیجه، تهوع و استفراغ، درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماء، سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک‌ها را از علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بوده که شدت این نشانه‌ها در بیماران قلبی بیشتر است.


علی عباسی به جان باختن ۵ مازندرانی با استنشاق گاز منوکسیدکربن، شش ماه نخست امسال در این استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۴ مرد و یک زن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال، یک مورد کاهش داشته است.


مدیر کل پزشکی قانونی مازندران بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شهرستان‌های نکا و آمل هر کدام ۲ مورد و کمترین فوتی در شهرستان بهشهر را یک مورد اعلام کرد و افزود: فروردین با ۴ فوتی بیشترین و خرداد با یک مورد فوتی کمترین ماه گزارش شده است. همچنین پارسال، ۳۰ نفر (۲۳ مرد و بقیه زن) بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در این استان فوت کردند.


انتهای پیام/ع


هشدار پزشکی قانونی مازندران درباره قاتل خاموش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.