مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: دانشنامه رزمندگان در استان خراسان شمالی تدوین می‌شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ سرهنگ احیا محمد امیری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالیدر همایش پیشکسوتان نیروهای رزمی و پشتیبانی رزمی دوران دفاع مقدس در استان خراسان شمالی گفت : دانشنامه رزمندگان خراسان شمالی باهدف معرفی رزمندگان، معرفی تمام مناطق جنگی که بیشترین شهدا را داشته و اقدامات فرهنگی و اجتماعی که انجام‌ شده تدوین می‌شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر جمع ‌آوری خاطرات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس افزود : ازاین ‌رو رزمندگان خاطرات خود را بیان و در صورتی‌ که توان نگارش را نداشتند برای ثبت آن از نزدیکان خود کمک بگیرند.

امیری اظهار کرد: تاکنون ۴۷ مدخل با موضوعات فرهنگی ، اجتماعی ، معرفی مناطق جنگی و شخصیت‌ها ارائه‌شده است .

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی استان خراسان شمالی ۷۵ شهید روحانی تقدیم نظام اسلامی کرده است، تصریح کرد: به‌منظور رسیدگی به امورات روحانیون رزمنده و ایثارگر مجموعه‌ای در محل اداره کل حفظ آثار خراسان شمالی تشکیل ‌شده است.

وی به نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: زنانی که عازم جبهه بودند، زنانی که در پشت جبهه امور پشتیبانی را انجام می‌دادند و از همه مهم‌تر همسران شهدا که به‌تنهایی مسئولیت فرزندان را به دوش داشتند.سه جبهه خدمت می‌کردند که بسیار ارزنده است.

مدیرکل حفظ آثار خراسان شمالی افزود : خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است،

وی گفت : خراسان شمالی دارای هفت هزار و ۲۰۰ جانباز و ۳۵ هزار رزمنده است که در دوران دفاع مقدس با سختی تمام مسافت طولانی را تا جبهه نبرد طی می‌کردند.

مدیرکل حفظ آثار خراسان شمالی بابیان اینکه تاکنون ۵٩ شهید گمنام دفاع مقدس در ۲۳ نقطه از استان خاکسپاری شده اند ، گفت : ۱۸ بقعه از شهدای گمنام دارای یادمان است که با تخصیص اعتبار از محل سفر رهبری برای پنج نقطه دیگر یادمان ساخته می‌شود.

امیری با بیان این که به‌ زودی عملیات ساخت باغ‌ موزه با تخصیص هشت میلیارد تومان اعتبار در استان خراسان شمالی آغاز می‌شود، افزود : همچنین هفت هزار مترمربع زمین در محل جنوب شهدای گمنام بجنورد به نام حفظ آثار به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/آ

تقدیم سه هزار شهید دوران دفاع مقدس از استان خراسان شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.