اکسپرس مدعی شد: طرح چین برای استقرار نیرو‌های نظامی خود نزدیک مرز کره شمالی+ تصاویر

روزنامه اکسپرس مدعی شد چین با احداث یک بزرگراه در مرز این کشور با کره شمالی قصد دارد تانک و نیرو‌های نظامی خود را در این منطقه مستقر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه اکسپرس در مطلبی نوشت: چین از قدیم از جمله متحدان نزدیک کره شمالی بوده است؛ اما به نظر می رسد آزمایش های موشکی و هسته ای مکرر پیونگ یانگ، صبر پکن را لبریز کرده است. هم اکنون تصاویری منتشر شده است که نشان می دهد چین در حال احداث یک بزرگراه شش لاینی در شمال شرق مرز خود با کره شمالی است.

در این گزارش آمده است: با وجود اینکه اکثر مردم این بخش چین توانایی استفاده از خودروهای لوکس را ندارند، احداث این بزرگراه باعث شده است کارشناسان به این مسئله بیاندیشند که چین قصد دارد هر زمان که لازم شد از این بزرگراه برای استقرار تانک ها و نیروهای نظامی در مرز خود با کره شمالی استفاده کند.

دین چنگ، یک کارشناس امنیت آسیا در بنیاد هریتیج در واشنگتن ادعا کرد: پکن با احداث این بزرگراه اهداف زیادی دارد از جمله اینکه از گزینه نظامی برای متوقف کردن برنامه های هسته ای کیم جونگ اون استفاده کند.

تصاویر منتشر شده از مراحل احداث بزرگراه نشان می دهد کارگران چینی مشغول حفر تونل در دل کوه ها و ساخت پل بر روی رودخانه ها هستند.

اکسپرس: توطئه چین برای استقرار نیرو‌های نظامی نزدیک مرز کره شمالی+ تصاویر

اکسپرس: توطئه چین برای استقرار نیرو‌های نظامی نزدیک مرز کره شمالی+ تصاویر

یک کارشناس امور دفاعی در مؤسسه «رویال یونایتد سرویسز» مدعی شد: چین خواستار تغییر حکومت در کره شمالی است. چین قصد دارد یک عضو دیگر از خانواده کیم جونگ اون را جایگزین او کند. در واقع چین رهبری را برای کره شمالی ترجیح می دهد که عقاید وی با منافع چین همسوتر باشد بخصوص درباره مسائل هسته ای.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم در تلاش است با اعمال فشار بر چین این کشور را مجبور کند برای متوقف کردن برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ راه حلی بیابد.

به دنبال آزمایش موشکی کره شمالی در ماه ژوئیه، دونالد ترامپ از چین به شدت انتقاد کرد. وی در این خصوص در توییتی نوشت: من بسیار از چین ناامید شدم. سران احمق سابق آمریکا به این کشور اجازه دادند از تجارت با ما صدها میلیارد دلار پول بدست آورند؛ اما آنها هیچ کاری درباره کره شمالی انجام نمی دهند. چین به راحتی می توانست این مشکل را حل کند.

اکسپرس در ادامه مدعی شد با وجود اینکه پکن خواستار مذاکره برای حل بحران کره شمالی است، نیروهای هوایی چین رزمایش های نظامی را نزدیک شبه جزیره کره انجام داده اند تا بتوانند در صورت وقوع حمله احتمالی از سوی کره شمالی، از خود دفاع کنند. این رزمایش نظامی چند روز پس از آزمایش هسته ای کره شمالی برگزار شد.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ تشدید شده است.


انتهای پیام/

ادعای اکسپرس درباره طرح نظامی چین علیه کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار