گروه طالبان ادعای گروگان کانادایی پیشین خود مبنی ‌بر قتل یک فرزند و تجاوز به همسرش در هنگام اسارت را رد کرد.

گروه طالبان ادعای گروگان کانادایی خود را رد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان ادعای گروگان کانادایی پیشین خود مبنی ‌بر قتل یک فرزند و تجاوز به همسرش در هنگام اسارت را رد کرد.

«جوشوا بویل»، اهل کانادا با همسر آمریکایی‌اش «کایتلن کلمن» و سه کودک آنها آخر هفته گذشته به کانادا رسیدند. آقای بویل به خبرنگاران گفت که در جریان پنج سالی که او گروگان طالبان بودند، نفرات این گروه یک دخترش را کشتند و به همسرش تجاوز جنسی کردند.

گروه طالبان با انتشار اعلامیه‌ای ادعای او را تکذیب کرده و نوشته که دختر آقای بویل در اثر بیماری و عدم دسترسی به خدمات درمانی سقط شده و در‌ گذشته و همسرش حتی برای چند دقیقه هم از او جدا نبوده است.

اعلامیه گروه طالبان که با امضای ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه منتشر شده افزوده است:دشمن به منظور «بدنام» کردن این گروه خبر تجاوز جنسی به همسر بویل را پخش می‌کند.

سخنگوی گروه طالبان در مقابل، آمریکا را به بدرفتاری با زندانیان در بازداشتگاه‌های بگرام در شمال کابل و گوانتانامو در خلیج گوانتانامو متهم کرده است.

جوشوا بویل و همسر باردارش در سال ۲۰۱۲ هنگام گردش در ولایت میدان وردک در غرب کابل به دست اعضای گروه طالبان افتادند و بعد به پاکستان منتقل شدند.

در جریان پنج سالی که آن‌ها گروگان اعضای شبکه حقانی بودند، چهار فرزند به دنیا آوردند. سه فرزند آنها پنج‌شنبه،۲۰ میزان، با والدین خود به تورونتوی کانادا رسیدند، ولی فرزند چهارمی آن‌ها، که یک دختر بود به گفته آقای بویل، به دست گروگان‌گیران کشته شد.

ارتش پاکستان روز پنجشنبه بدون نام بردن از این خانواده اعلام کرد که «پنج گروگان غربی از جمله یک کانادایی، همسر آمریکایی و سه کودک آن‌ها را از زندان تروریست‌ها آزاد کردند.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار