در نیمه نخست امسال بیش از ۱۰ هزار نفر در آزمون‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رحمان قلاوند، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان لرستان، گفت: فنی و حرفه‌ای استان تلاش می‌کند در قالب برنامه‌های مختلف آموزشی در جهت توانمند سازی جوانان تلاش می‌کند.

 وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای همراه با کار عملی دنبال می‌شود، افزود: نداشتن مهارت کار کردن را می‌توان از عامل‌های مهم بیکاری در جامعه دانست.

 قلاوند، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را بستر اشتغال دانست و گفت: توسعه ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بستر اشتغال در جامعه و گام برداشتن در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی است.

 وی با اشاره به اینکه هم اکنون مراکز فنی و حرفه‌ای در همه شهر‌های استان ایجاد شده است، گفت: هم اکنون در استان لرستان تعداد ۱۷ مرکز فنی و حرفه‌ای و ۳۲۳ آموزشگاه خصوصی زیر نظر این نهاد فعال است.

 قلاوند، با اشاره به استقبال جوانان لرستان از برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در دوره‌های دولتی فنی و حرفه‌ای استان شرکت کرده اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان لرستان، بیان کرد: همچنین در دوره‌های خصوصی که در آموزشگاه‌های خصوصی استان برگزار می‌شود هم هفت هزار و ۲۲۲ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته اند.

 وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های ارزشیابی قبل از اعطای مدرک به افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزشی این نهاد آموزشی، اذعان داشت: طی شش ماه نخست امسال بیش از ۱۹ هزار نفر در آزمون‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای استان شرکت کرده اند.

قلاوند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۶ نفر در آزمون هماهنگ، بیش از یک هزار و ۲۶ نفر در آزمون بخش تفاهم نامه و سه هزار و ۳۱ نفر در بخش صنعت ساختمان در آزمون شرکت کرده اند و توانایی آنان مورد ارزشیابی قرار گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان لرستان گفت: در بخش تمدید و تعویض گواهینامه‌های سازمان در بخش‌های مختلف هماهنگ، تفاهم نامه و پروانه اشتغال صنعت ساختمان، پنج هزار و ۴۵۵ مجوز در شش ماه اول صادر شده است.

انتهای پیام/د

استقبال جوانان از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.