ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان فراشبند در منطقه ۵ عملیات انتقال گاز ایران با حضور معاون وزیر نفت افتتاح شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز ایران در مراسم افتتاح اظهار کرد: ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان فراشبند، پانزدهمین ایستگاه منطقه پنج انتقال گاز کشور است که روزانه ۹۰ میلیون متر مکعب گاز تولیدی در مناطق جنوبی کشور را تقویت و به شبکه سراسری انتقال گاز کشور ارسال می‌کند.

وی تصریح کرد: این ایستگاه مدت ۱۸ ماه به دست متخصصان بومی طراحی، ساخته و راه اندازی شده است و برای بهره برداری از این ایستگاه بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

عراقی بیان کرد: ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان فراشبند تا ۱۱۰ میلیون متر مکعب توان تقویت ارسال گاز را دارد.

 مدیر عامل شرکت گاز ایران اضافه کرد: منطقه پنج عملیات انتقال گاز ایران با ۴ هزار و ۵۷۲ کیلومتر طول و ۱۵ ایستگاه در فارس یکی از مهمترین گلوگاه‌های فشار گاز کشور است که حدود ۷۵ درصد گاز کشور از این مسیر تقویت می‌شود.

 عراقی گفت: در حال حاظر ۳۰۰ هزار کیلومتر خط انتقال شهری، ۳۵۰ هزار کیلومتر شبگه تقویت فشار و ۲۸۰ هزار توربو کمپراسور برای انتقال گاز در کشور داریم.

 وی افزود: شرکت ملی گاز ایران ماموریت دارد گاز مطئن و پایداری را با رعایت حفظ محیط زیست برای مصرف خانگی، صنعت و صادرات تامین کند.

عراقی ادامه داد: در ۴ سال گذشته ۹ هزار روستا گاز رسانی شده است و زمستان پارسال در سخت‌ترین شرایط که ترکمنستان بخشی از گاز ما را قطع کرد توانستیم با تلاش مهندسان ایرانی گاز را وارد مدار کنیم و امروز مشکلی در این زمینه نداریم .

 وی تصریح کرد در آینده نزدیک، خط شش عملیات انتقال گاز به طول هزار کیلومتر از عسلویه تا کرمانشاه وارد مدار می‌شود.

 انتهای پیام/ن

راه اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز فراشبند به دست متخصصان داخلی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.