فرماندار اراک گفت: تنوع مواد مخدر صنعتی و پیامد‌های زیانبار ناشی از آن، تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ بختیاری فرماندار اراک در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اراک در گفتگو با ***گفت: تنوع مواد مخدر صنعتی و پیامد‌های زیانبار ناشی از آن، تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است که برای پیشگیری از آن پیگیری جدی و گسترش راهکار‌های علمی و پژوهشی نیاز است.

بختیاری افزود: امروز مقابله با کشت گیاه خشخاش و شاه دانه در دستور کار ویژه مسئولان قرار گرفته، زیرا به دلیل مقرون به صرفه بودن افراد و قاچاقچیان به دنبال سودجویی در این خصوص هستند.

وی اضافه کرد: برگزاری نشست‌های آموزشی برای دهیاران و معتمدان روستاها، تشریح قانون‌های وضع شده، مستند سازی، تشکیل کمیته مقابله با عرضه با همکاری قوه قضائیه و دادگستری، تشکیل نشست‌های توجیهی با اصناف مرتبط مانند عطاری‌ها و فروشندگان بذر از جمله مصوبات این جلسه بود.

بختیاری تشکیل کارگاه‌های آموزشی در خصوص اعتیاد توسط دستگاه‌های مربوطه و بخصوص دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی توسط دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی، آگاه سازی جامعه از طریق رسانه‌های اجتماعی بخصوص صداوسیما و ابلاغ سند جامع پیشگیری از اعتیاد توسط شورای مبارزه با موادمخدر استان را ازدیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

انتهای پیام / ج

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.