معاون امور عمرانی استاندار:

تلفات جاده‌ای در مسیر‌های ارتباطی استان نگران کننده است

معاون امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تلفات جاده‌ای در مسیر‌های ارتباطی این استان بسیار نگران کننده است.

تلفات جاده‌ای در مسیر‌های ارتباطی استان نگران کننده است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، باقر کرد  معاون امور عمرانی استاندار در حاشیه بازدید از روند ساخت باند دوم مسیر ایرانشهر به خاش  اظهار داشت: کم عرض بودن مسیرها، کوهستانی بودن و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از مهمترین علل تصادفات در مسیر‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: در جلسه شورای ترافیک سیستان و بلوچستان مسائل حوزه راه‌های جنوب این استان بویژه ایرانشهر، دلگان و بزمان که در چند روز اخیر شاهد تصادفات مرگباری بود مورد بررسی قرار گرفته است.

باقر کرد افزود: پروژه دوبانده کردن ۴۴ کیلومتر از مسیر ایرانشهر - خاش در حال ساخت است که هم اینک ۱۰ کیلومتر آن آماده بهره برداری و مابقی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار توسط شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و به طول ۲۹۰ کیلومتر در سال گذشته (۱۳۹۵) با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس کلنگ زنی شد و هم اینک لوله گذاری ۲۴ کیلومتر آن از ایرانشهر به طرف چابهار به اتمام رسیده است.

از مجموع ۲۹۰ کیلومتر خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار ۲۰۱ کیلومتر لوله ۵۶ اینچ، ۴۴ کیلومتر ۴۴ اینچ، ۲۰ کیلومتر ۲۰ اینچ و ۲۵ کیلومتر ۱۶ اینچ است.

خط انتقال گاز با عنوان خط لوله هفتم صلح از عسلویه تا ایرانشهر به طول ۹۰۷ کیلومتر از سال ۱۳۸۵ آغاز شده بود که در سال ۱۳۸۹ گاز به ایرانشهر رسیده است.

خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار علاوه بر ارائه خدمات مردمی، نیاز بزرگترین پروژه‌های صنعتی و صادرات محور همچون پتروشیمی‌های مستقر در شهرک پتروشیمی مکران و نیز فولاد مکران را برآورده می‌کند.

احداث پروژه‌های عظیم صادراتی نظیر پتروشیمی تاکنون در سیستان وبلوچستان سابقه نداشته است و رسیدن گاز می‌تواند تحولات بزرگی در حوزه اشتغال و پیشرفت و توسعه منطقه ایجاد کند.

علاوه بر صنایع پتروشیمی و فولاد در چابهار مردم نقاط جمعیتی همچون نیکشهر، قصرقند، فنوج وسرباز نیز چشم انتظار تکمیل خط لوله گاز هستند تا بتوانند از این نعمت بزرگ بهره‌مند شوند.

انتهای پیام /ع

بازدیدمعاون استاندار  از روند ساخت باند دوم مسیر ایرانشهر به خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار