کارشناس فوتبال گفت: انتخاب استراتژی غلط منجر به حذف تیم پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شد.

جلال چراغپور در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا در بازی رفت رخ داد. این تیم با بی احتیاطی کادر فنی به خصوص برانکو در دادن فضا به مهاجمان الهلال نتیجه بازی را به حریف عربستانی خود واگذار کرد.

او ادامه داد: زمانی که پرسپولیس 4 گل از الهلال در بازی رفت دریافت کرد معلوم بود که در بازی برگشت شانس کمی برای  صعود به فینال دارد. تعداد گلی که پرسپولیس در بازی رفت دریافت کرد استراتژی این تیم را در بازی برگشت تعیین کرد. پرسپولیس برای جبران نتیجه بازی رفت باید بی محابا هجومی بازی می کرد چون چاره ای جزء این نداشت.

پرسپولیس بی محابا حمله نکرد

چراغپور بیان کرد: البته پرسپولیس در بازی برگشت بی محابا حمله نکرد چرا که برانکو به طور کامل متوجه شده بود که اگر باز هم تیمش بی احتیاطی کند به سرنوشت بازی رفت دچار می شود. براین اساس این تیم فارغ از نتیجه بازی رفت برای دفاع از حیثیت فوتبال ایران برابر الهلال بازی کرد.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: پرسپولیس در هیچ یک از دقایق بازی سراپا حمله و بی توجه به دفاع بازی نکرد و همین موضوع باعث شد که برعکس بازی رفت گل هایی از طریق ضدحمله دریافت نکند. بدین ترتیب ما شاهد یک بازی احتیاط آمیز از پرسپولیس بودیم. به هر حال این تیم  بازی محتاطانه را باید در بازی رفت هم در دستورکار خود قرار می داد تا 4 گل دریافت نکند اما این کار را انجام نداد.

سطح کیفی فوتبال ما پایین تر از سایر باشگاه های آسیایی است 

چراغپور اظهار کرد: انتخاب استراتژی غلط  عامل حذف پرسپولیس از گردونه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا بود. حذف آخرین نماینده کشورمان از لیگ قهرمانان آسیا این پیام را برای فوتبال ما داشت که سطح کیفی فوتبال  ما پایین تر از سایر باشگاه های آسیا است.

تناقض میان فوتبال ملی و باشگاهی وجود دارد

او ادامه داد:در حالی که تیم ملی فوتبال کشورمان  در رنکینگ کشورهای آسیایی رتبه اول را در اختیار دارد اما نمایندگان کشورمان در آسیا عملکرد خوبی ندارند و از این رقابتها حذف شدند. این موضوع نشان می دهد که تناقض میان فوتبال ملی و باشگاهی وجود دارد و جور فوتبال کشورمان را تیم ملی با نتایج خوبش می کشد.

کارشناس فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال حذف نمایندگان کشورمان در آسیا نیاز به تفکر و اندیشیدن دارد و فوتبال باشگاهی ما نیاز به برنامه ریزی بلند مدت برای موفقیت در آسیا دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۱۷:۵۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
این آقا جزو کسایی بود که می گفت علی رضا منصوریان بهترین مربی ایران است آخه کسی که سر از فوتبال در نم آوره کارشناسی نگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
این برانکو می خواد جای کیروش رو بگیره؟
آخرین اخبار