تردد هزاران زائر اربعین حسینی جمهوری آذربایجان از مرز بیله‌سوار

امام جمعه بیله سوار گفت: پیش بینی می شود هزاران زائر اربعین حسینی از اتباع جمهوری آذربایجان که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند از مرز بیله‌سوار وارد کشور شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت اسلام قیاسی  امام جمعه بیله سوار در جلسه ستاد عتبات عالیات با اشاره به حضور مسلمانان 70 کشور جهان در همایش بزرگ اربعین ، همایش عظیم اربعین را فرصتی مناسب برای شناساندن محور بیداری اسلامی به جهانیان دانست و تصریح کرد: این اجتماع عظیم بیانگر ولایتمداری مسلمانان جهان بوده که با وجود تهدیدهای گروههای تکفیری تجمع عظیم خود را برپا کرده و عشق به سرور و سالار شهیدان را به نمایش می‌گذارند.

وی به خدمات‌رسانی مناسب و شایسته به زائران اربعین کشور آذربایجان  تاکید کرد.

نادر پورعطا دبیر ستاد اربعین شهرستان بیله‌سوار نیز اظهار کرد: موکب های استقبال از زائران از اول آبان‌ماه فعال شده و به مدت 30 روز برای استقبال و ارائه خدمات به زائران جمهوری آذربایجان در پایانه مرزی بیله‌سوار مستقر  خواهند بود .

وی از اطلاع‌رسانی به زائران در مورد مسیر و محل های برپایی موکب های سایر استان ها با ارائه نقشه مسیر راه خبر داد و افزود: اقلام فرهنگی و مذهبی نیز در قالب سی.دی و بروشور زیارت عاشورا برای زائران آذری تهیه شده که این اقلام به 4 زبان تدوین و بین زائران توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ح

استقرار موکب های استقبال از زائران جمهوری آذربایجان در بیله سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.