رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: سیستم زباله‎سوز در سراب زارم نصب شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی مصطفی ‎ وند رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد اظهار کرد: زباله‎های سطح شهر یا همان طلای کثیف یک موضوع جدی است که باید وضعیت آن نسبت به گذشته بهینه‎تر شود و با استفاده از دستگاه‎های پیشرفته از آسیب زدن به محیط زیست و آلودگی هوا توسط این طلای کثیف جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های مهم در محیط زیست، نوع برخورد با انواع زباله‌ها بوده امروزه تولید انبوه زباله از مشکلات دنیای مدرن است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد اضافه کرد: در بسیاری از جوامع، مشکل اساسی تولید، توزیع و مصرف کالا نیست، بلکه مشکل اصلی از بین بردن بقایای کالاهاست.

مصطفی‎وند با اشاره به دفن و دفع زباله در سراب زارم، افزود: دفن و دفع زباله در سراب زارم باید ساماندهی شود، چون علاوه بر آلودگی‎های زیست محیطی بوی بد مردم سراب زارم را آزاد می‎دهد. طی جلسه‎ای مقرر شد شهرداری نسبت به تفکیک زباله از مبدا با آموزش و فرهنگ‎سازی اقدام کند و شرکت‎های را برای اجرای این طرح در بروجرد انتخاب کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد افزود: شهرداری نسبت به استقرار سیستم زباله‎سوز، دفن، دفع اصولی و بهداشتی اهتمام بورزد و در روز درخت ‎ کاری در سراب زارم درخت بکارد.

مصطفی‎وند با اشاره به اینکه پسماند پزشکی در سطح شهر با دستگاه اتوکلاو بی‎خطرسازی می‎شود، بیان کرد: توسط بخش خصوصی این دستگاه به محل سراب زارم، منتقل و آنجا نصب شود و پسماند‌های پزشکی در همین محل بی‎خطر سازی شوند.

انتهای پیام/م

زارم سرابی بروجرد نیازمند استقرار زباله‎سوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.