معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت : در سال جاری برای سه هزار و 400 مددجوی استان خراسان شمالی دوره آموزشی ‌فنی ‌و‌ حرفه‌ای برگزار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علیرضا مرادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت : این مددجویان درزمینه پایدارسازی و توسعه طرح‌ها ، مهارت‌آموزی ،حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

مرادی با اشاره به برنامه‌های جدید کمیته امداد در بخش توسعه اشتغال مناطق روستایی افزود: طبق این برنامه‌ها امسال اعتبارات و برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به دو بخش مناطق محروم و غیر محروم تقسیم‌بندی شده است که تمامی این خدمات با اولویت مناطق روستایی ومرزی و محروم ارائه می‌شود.

مرادی اظهار کرد : در این مدت هزار و 541 مددجوی غیر محروم و هزار و 856 مددجوی ساکن در مناطق محروم از دوره‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد : در مجموع امسال بیش از 81 میلیون تومان اعتبار برای هزینه‌های صرف شده در حوزه آموزش مددجویان هزینه شد که 31 میلیون تومان آن برای مددجویان مناطق محروم هزینه شده است.

وی تصریح کرد : 56 نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای و 560 مددجو در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش‌دیدند  و سایر مددجویان هم در فضاهای اداری متعلق به کمیته امداد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خراسان شمالی افزود : به برگزاری دوره‌های آموزشی درزمینه های دامپروری ، صنایع‌دستی و خدمات اشاره کرد و گفت : کسب مهارت شغلی اساس پایداری طرح‌های اشتغال مددجویان است بر این اساس گام اولیه کمیته امداد پیش از ایجاد اشتغال ارائه دوره‌های آموزش فنی برای مجری طرح‌های اشتغال است.

وی در ادامه اظهار کرد : در قالب پایداری سازی طرح‌ها هم حمایت‌هایی از قبیل بیمه‌های تأمین اجتماعی ، سرمایه‌گذاری ، مشاوره شغلی و نظارت بر شغل به مددجویان داده می‌شود.

 انتهای پیام/آ

تاکنون 81 میلیون تومان اعتبار برای آموزش فنی وحرفه ای مددجویان استان خراسان شمالی هزینه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.