مدیر کمیته امداد شهرستان شیروان از پرداخت 700 میلیون تومان کمک‌هزینه جهیزیه و تسهیلات کارگشایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شیروان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  علی شیرزادی، مدیر کمیته امداد شهرستان شیروان با اعلام اینکه در شش‌ماهه امسال ، 700 میلیون تومان اعتبار برای پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه و تسهیلات کارگشایی هزینه شده است ، گفت: این اعتبارات از محل منابع دولتی ، بازپرداخت اقساط، صدقات، زکات و کمک‌های مردمی تأمین‌شده است.

شیرزادی بابیان اینکه در نیمه نخست سال 96، 100 زوج جوان با حمایت‌های کمیته امداد زندگی مشترک خود را آغاز کردند، افزود: 98 فقره از این جهیزیه‌ها به دختران تحت حمایت و دو مورد نیز به بانوانی که ازدواج مجدد داشته‌اند اهداشده است.

 وی با اشاره به اینکه 200 میلیون تومان اعتبار برای پرداخت این جهیزیه‌ها هزینه شده است، گفت: هم‌اکنون 58 نفر از دختران نیازمند تحت حمایت نیز در نوبت دریافت این خدمت قرار دارند.

مدیر کمیته امداد شهرستان شیروان بابیان اینکه مبلغ جهیزیه پرداختی این نهاد برای نوعروسان دو میلیون تومان است، افزود: کمیته امداد برنامه‌های حمایتی خود را باهدف تسهیل در ازدواج و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان و درنهایت کمک به تقویت بنیاد خانواده در دست اجرا دارد.

شیرزادی در ادامه به گزارشی از تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی کمیته امداد در نیمه نخست سال 96 اشاره کرد و یادآور شد: در نیمه نخست امسال این نهاد حدود 500 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان اعطا کرد.

وی با یادآوری اینکه این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات تحصیلی، فرهنگی، معیشتی و درمان مددجویان پرداخت می‌شود، ادامه داد: تسهیلات کارگشایی تا سقف پنج میلیون تومان باهدف رفع مشکلات مددجویان و متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

شیرزادی بیان اینکه هم‌اکنون 63 مددجو در نوبت دریافت تسهیلات کارگشایی قرار دارد، یادآور شد: امسال 314 مددجوی نیازمند از این وام‌ها بهره‌مند شدند .

وی تأکید کرد: از مجموع تسهیلات اعطایی در نیمه نخست سال 96،  25 فقره آن در قالب تسهیلات جهیزیه، هفت مورد کمک‌هزینه تحصیلی، 262 مورد وام کارگشایی، دو مورد کمک‌هزینه خرید مسکن و پنج مورد نیز در قالب سایر نیازها پرداخت‌شده است

انتهای پیام/آ

بهره مندی بیش از 300 مددجو از تسهیلات کمیته امداد شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.