رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: با برگزاری رویداد تاریخی تبریز 2018، از 52 کشور اسلامی جهان، نمایندگان گردشگری و وزرا به تبریز سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی تبریز در دیدار با هیاتی از سفرای هفت کشور حوزه آسیا و اقیانوسیه با خیرمقدم به سفرای 9کشور حوزه آسیا و اقیانوسیه گفت: جایگاه استان آذربایجان‌شرقی همواره در کشور جزو رتبه‌های اول است و واحدهای بزرگی در این استان فعالیت اقتصادی و تجاری دارند.

وی بیان کرد: صنایع معدن  استان  آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌های بزرگی چون مس، طلا، نقره و سنگ‌های تزئینی و خاک‌های صنعتی است و این منابع جزو بزرگ‌ترین ذخایر معدنی کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز افزود: استان آذربایجان‌شرقی به عنوان یک استان دانشگاهی و پزشکی و علمی در کشور معرفی شده است و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور در این استان قرار گرفته و به چندین زبان دانشجویان در دانشگاه تبریز تدریس می‌شود.

وی گفت: استان آذربایجان‌شرقی در صنایع قطعه‌سازی و مخصوصا قطعات خودرو به عنوان قطب صنعتی محسوب می‌شود، به طوری که تولیدات صنعتی و قطعات خودرو به کشورهای فرانسه، آلمان اتریش و چک صادر می‌شود و این استان در تولید محصولات صنایع غذایی،خشکبار، شیرینی و شکلات جزو رتبه‌های نخست کشوری است.

حسن‌زاده به ظرفیت داروسازی استان اشاره کرد و افزود: چهار کارخانه داروسازی با دانش فنی کشورهای بزرگ در این استان فعالیت می‌کند.

وی تاکید کرد: معتقدیم تمام کشورها به خصوص کشورهای آسیایی شرایط بسیار مناسبی جهت مشارکت برای سرمایه‌گذاری دارند.

حسن‌زاده اعلام کرد: اطمینان می‌دهیم در این استان و کشور جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه‌گذاری و مشارکت نیازمند سرمایه مالی نیستیم و بیشتر به دنبال ارتباطات اقتصادی و استفاده از تکنولوژی این کشورها هستیم.

وی بیان کرد: در مذاکرات دو سال گذشته در دنیا ثابت شد که ایران به دنبال صلح و ایجاد همکاری‌های بین‌المللی و اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: در سال 2018 یک همایش بزرگ جهانی به عنوان تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و از 52 کشور اسلامی وزرا و نمایندگان گردشگری به تبریز سفر خواهند کرد و از تمام کشورها دعوت می‌کنیم که در این مراسم شرکت کنند.

وی افزود: در سال گذشته تبریز به عنوان پایتخت صنعت فرش در سازمان‌های بین‌المللی معرفی شد و فرش و هنر فرش تبریز یکی از هنرهای دستی و هنرهای بسیار ارزشمند جهانی است در تبریز در زمینه فرش، کارگاه‌های تولیدی زیادی فعالیت می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: کشور ایران نیاز به نوسازی و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا دارد و این سفرا می‌توانند این پیغام را به کشورهای خود برسانند که ایران به خصوص استان آمادگی لازم برای استفاده از تکنولوژی آنها داریم.

وی بیان کرد: در زمینه تولید نیروگاه‌های برقی برای صادرات به کشورهای همسایه در زمینه پتروشیمی و در زمینه صنایع به خصوص گاز و نفت این اطمینان را می‌دهیم که قیمت تمام شده محصولات ایران برای صادرات اقتصادی بسیار مناسب است و می‌تواند کمک بزرگی به کشورهای دیگر بکند.

انتهای پیام/ش

 صادرات قطعات تولیدی تبریز به اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار