معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از پوشش ۷۰ درصدی دانش آموزان آذربایجان غربی در قالب المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ولی حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در آیین افتتاح المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای دختران  با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر از دانش اموان استان در این دوره المپیاد‌ها مشارکت کردند افزود: این نهاد با توجه به سیاست‌های مدرسه محوری خود درصدد است تا علاوه بر افزایش علم دانش آموزان استان افزایش سواد حرکتی دانش آموزان نیز صورت گیرد.

وی ادامه داد: برابر شاخص‌ها پوشش ۳۰ درصدی دانش آموزان استان در چهارمین دوره از المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای انجام می‌شود، ولی با توجه به استقبال دانش آموزان در مقاطع مختلف پیش بینی می‌شود که ۷۰ درصد از دانش آموزان در این المپیاد‌ها شرکت کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی  بیان کرد: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با توجه به سیاست‌های مدرسه محوری در پی فراگیر سازی فعالیت‌های خود است تا تعداد بیشتری از دانش آموزان استان تحت فعالیت‌های ورزشی درون مدرسه‌ای همزمان با سایر دانش آموزان کشور قرار گیرند.

حسینی گفت: تلاش بر این است تا در حوزه تربیت بدنی و سلامت، انرژی و شادی را در تمام بخش‌ها بتوان توسعه داد.

وی اظهار کرد:۲ ساعت زنگ ورزش در هفته برای دانش آموزان کافی نیست و ما در صددیم تا کودکان و نوجوانان دانش آموز استان بیشتر به فعالیت‌های ورزشی بپردازند و تحرک و نشاط آنان افزایش یابد.

حسینی با بیان اینکه المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای برای چهارمین سال متوالی است که پیگیری می‌شود، اضافه کرد: برای اثر بخشی بیشتر و پوشش بیشتر دانش آموزان استان تلاش می‌شود تا از مشارکت همه اولیا و مربیان و نیز خود دانش آموزان در این زمینه بهره گرفته شود.

انتهای پیام/م

پوشش ۷۰ درصدی دانش آموزان آذربایجان غربی در المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.