رئيس انجمن استئوپروز ايران با تاكيد بر لزوم آگاهى بخشى در زمينه پوكى استخوان گفت: بايد به مردم در اين زمينه آموزش داده شود اما جاى تبليغات درباره پوكى استخوان خالى است.

جاى خالى تبلیغات شهرى در زمینه پوکى استخوانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طباطبايى رئيس انجمن استئوپروز ايران در سمپوزيوم يك روزه تازه هاى استئوپروز كه در ساختمان مركزى علوم پزشكى تهران و در روز جهانى پوكى استخوان برگزار شد، با اشاره به عملکرد این انجمن گفت: اهداف انجمن آگاهى و عينيت بخشى به اهداف وزارت بهداشت و بهبود آموزش هاى در زمينه پوكى استخوان است.

وى ادامه داد: همه آموزش هايى كه پزشكان مى بينند خدمت به مردم است، آموزش هايى كه در كتاب ها و دانشگاه ها باشد و مردم از آن بهره اى نبرند پس از مدت كوتاهى فراموش مى شود و نتايج تحقيقات بى ثمر مى ماند، به همين دليل بايد آموزش ها را به درون جامعه برد.

طباطبايى عنوان كرد: ما در تلاشيم تا در كنار وزارت بهداشت ديوارهاى دانشگاه را بشكنيم و در جامعه حضور پيدا كنيم، در بيمارى پوكى استخوان بايد ببينم عوامل مولد اين بيمارى چه قدر در دانشگاه و  جامعه است .

وى ادامه داد: نقش تغذيه و بهره گيرى از مواهب طبيعى مانند خورشيد، ورزش و مصرف سيگار و مواد مخدر در بيمارى پوكى استخوان بسيار چشمگير است.

طباطبايى عنوان كرد: همه گروه هاى پزشكى به نوعى با پوكى استخوان درگير هستند، اما پوكى استخوان در بعد اجتماعى و تبليغات در زمينه پيشگيرى از اين بيمارى مغفول مانده است و اكنون در روز جهانى پوكى استخوان قرار داريم اما خبرى از تبليغات شهرى نيست.

وى افزود:  شهردارى ها می توانند نقش موثرى در پيشگيرى از پوكى استخوان با افزايش آگاهى بخشى به مردم داشته باشند.

طباطبايى عنوان كرد: شبكه استئوپروز يا پوكى استخوان براى مردم است و بايد به بعد مغفول مانده در اين زمينه كه بالابردن آگاهى مردم است توجه ويژه اى شود.

80درصد عوامل تهديد كننده سلامت به جامعه باز مى گردد


وى ادامه داد: 80درصد عوامل تهديد كننده سلامت به جامعه باز مى گردد و اگر ارگان هاى اجتماعى مانند شهردارى، وزارت كشور، وزارت رفاه براى نظارت بر كارگاه ها و وزارت بهداشت با يكديگر همكارى كنند از بروز اين بيمارى در كشور و هزينه هايى كه پوكى استخوان با مسن شدن جمعيت به جامعه تحميل مى شود جلوگيرى كرد.

طباطبايى با اشاره به لزوم همكارى انجمن هاى پزشكى در زمينه پوكى استخوان اشاره كرد و گفت: انجمن هاى مختلف پزشكى مانند روماتولوژى، ارتوپدى، اطفال كه مهم ترين نقش را در پيشگيرى از پوكى استخوان دارند بايد برنامه هايى در زمينه تبليغات پيشگيرى از پوكى استخوان داشته باشند.

رئيس انجمن استئوپروز(پوكى استخوان) گفت: انجمن استئوپروز تلاش مى كند به عنوان بازوى اجتماعى به مركز تحقيقات استئوپروز كمك كند تا بتوانيم در زمينه پوكى استخوان به جامعه كمك كنيم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار