کارگاه آموزشی مهارتها و شیوه های موفقیت در زندگی مشترک برای نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)در شهرستان بوکان برگزار می شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت:کارگاه آموزشی مهارتها و شیوه های موفقیت در زندگی مشترک با شرکت 25 نو عروس تحت حمایت کمیته امداد به مدت یک هفته  و با هدف ایجاد مهارتهای لازم در نوعروسان برای زندگی مشترک در محل کمیته امداد این شهرستان برگزار می شود.

قادر درویشی با بیان اینکه بهداشت, احکام اولیه, مهارتهای زندگی و دانش حقوقی و قانونی پنج محورهای مورد بحث در این کارگاه می باشد افزود: نوعروسان در زمینه های وظایف شوهر نسبت به زن ,نحوه مدیریت و سرپرستی خانواده, تآمین نیاز های غریزی راهی برای حفاظت خانواده از عذاب و آتش جهنم, شیوه های قناعت, ساده زیستی و آینده نگری, مهارت همدلی, حلم و خویشتن داری, اظهار محاسن و اخفای معایب آموزش های لازم را فرا می گیرند.

به گفته وی این کارگاه با همکاری مرکز بهداشت, نیروی انتظامی و مراکز مشاوره آموزش  و پرورش برگزار می شود.

درویشی با اظهار اینکه به این نوعروسان کمک هزینه جهیزیه به صورت بلا عوض و وام اهدا می شود بیان داشت: در شش ماهه اول سال جاری علاوه بر وام ضروری به ۹۰ نفر زوجین مبلغ یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال مساعدت بلا عوض نیز شده است.

مدیر کمیته امداد بوکان در ادامه گفت: همزمان با برگزاری این کارگاه, کارگاه یک روزه آموزش پیشگیری از آسیبهای روانی ناشی از طلاق با هدف توانمندسازی زنان مطلقه و بیان آثار مثبت ازدواج مجددا برای 30 نفر از زنان سرپرست خانوار نیز با همکاری کانون بانوان فرمانداری برگزار شد.

درویشی اظهار کرد: آسیبهای روانی و اجتماعی ناشی از طلاق, روشهای کاهش آسیب طلاق بر روی فرزندان, علایم افسردگی و درمان آن, تاثیرات مثبت ازدواج مجدد نیز ازموضوعات مورد بحث در این کارگاه بود.

انتهای پیام/ح

کارگاه آموزشی مهارتهای موفقیت در زندگی مشترک در بوکان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.