در هفته گذشته، خبر قرارگرفتن «بچه‌های آسمان» در جمع ۲۵۰ فیلم برتر جهان منتشر شد.

سینما در هفتهبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که رو به سپری شدن است، سینمای کشورمان رویدادهایی را از سر گذراند. در این گزارش به اختصار به مهمترین اخبار سینمایی این هفته می‌پردازیم.

 

وزیر ارشاد از جشنواره فیلم کوتاه بازدید کرد

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از جشنواره فیلم کوتاه در جمع خبرنگاران درباره نبود مکان ثابت برای برگزاری جشنواره‌های سینمایی، بیان کرد: اینکه جشنواره‌های کشور مکان ثابتی برای برگزاری داشته‌ باشند، مطالبه درستی است. امیدواریم که شرایط دولت و بودجه‌ها اجازه بدهد که این مهم محقق شود، اما امسال جشنواره فیلم کوتاه در مکان مناسب‌تری برگزار می‌شود و این موضوع بسیار خوشایند است.

وی افزود: برگزاری جشنواره در چنین محیط سینمایی باعث می‌شود که مخاطبان ارتباط بهتری با جشنواره برقرار کنند.

 

دیدار وزیر ارشاد با همتای ارمنستانی خود

سید عباس صالحی روز سه شنبه در دیدار با «آرمن امیریان» همتای ارمنستانی خود، ضمن خیرمقدم به وی و هیئت همراه، روابط دو کشور را در زمینه فرهنگی، هنری و رسانه ای رو به توسعه و گسترش عنوان کرد.

 

«بچه های آسمان» در جمع ۲۵۰ فیلم برتر IMDB قرار گرفت

«بچه‌های آسمان» در جمع ۲۵۰ فیلم برتر جهان قرار گرفت. این فهرست در سایت معتبر imdb منتشر شده است و «بچه های آسمان» دومین فیلم ایرانی است که در این فهرست قرار دارد.

این دومین فیلم ایرانی بعد از«جدایی نادر از سیمین» است که در این فهرست قرار می گیرد.

بچه‌های آسمان فیلمی ایرانی به کارگردانی مجید مجیدی محصول ۱۳۷۵ است. این فیلم مورد تحسین منتقدان و جامعه قرار گرفت و باعث شناخت جامعه غرب از مجیدی شد.

 

هيئت داوران بخش ملی جشنواره فيلم كوتاه تهران معرفی شدند

مهناز افضلی، مجید برزگر، حمید نعمت‌الله، مجید شیخ انصاری، جعفر صانعی‌مقدم، مهدی جعفری و امیر سحرخیز داوری فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش ملی سی‌وچهارمین جشنواره فیلم كوتاه تهران را بر عهده دارند.


اکران خصوصی «شَنِل» در پردیس چارسو برگزار شد

این مراسم با حضور سینماگران و اهالی رسانه برگزار شد و جشن تولد باران کوثری از جمله رویدادهای حائز اهمیت در این اکران خصوصی بود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.