مدیرکل نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر برخورد لسانی برای کاهش تخلفات در جامعه، گفت: ترویج امر به معروف سبب تقویت و حفظ نظام اسلامی می‌شود.

ترویج امر به معروف سبب تقویت و حفظ نظام می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام محمد حسین توانایی امروز در نخستین همایش امر به معروف استان در سورک، اظهار داشت: برای رهرو واقعی بودن سالار شهیدان و اهل بیت باید واجبات را انجام و از گناه بپرهیزیم و در راستای حفظ اسلام تلاش کنیم.

وی افزود: نظارت، رسیدگی و امربه معروف و نهی از منکر زمانی به درستی اجرا می‌شود که شاهد کاهش جرائم و تخلفات در جامعه باشیم که همه باید مسئولیت‌پذیر اجتماعی بوده و نسبت به کوتاهی‌ها بی تفاوت نباشیم.

توانایی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک کار پیشگیرانه بوده که برای این امر نسبت به تخلفات کوتاهی نکنیم و اگر نگران جامعه و صلاح افراد هستیم قبل از اینکه اتفاق بیفتد باید پیشگیری کنیم.

مدیرکل نظارت و بازرسی امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه سکوت مصلحت اندیشی و بی تفاوتی در جامعه در قبال گناه تبعات خوب و درستی به دنبال ندارد که برای خشکاندن ریشه گناه همه افراد جامعه باید احساس مسئولیت کنند، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بزرگ‌ترین معروف تقویت و حفظ نظام و بزرگ‌ترین منکر تضعیف نظام است که در همه حال باید از کیان اسلام و انقلاب دفاع کرد.

وی گفت: حضور مردم ایران در مراسمات مهم و انقلابی مانند راهپیمایی، پای صندوق‌های رای و دیگر اقدامات همه نشان ازرویش امربه معروف در جامعه دارد که باید قدردان انقلاب و اسلام باشیم.

وظیفه همگانی ترویج امر به معروف در جامعه

امام جمعه سورک نیز گفت: هدف از برگزاری همایش امر به معروف و نهی ازمنکر این است که در نظام سیاسی اسلام، امربه معروف و نهی از منکر تنها وظیفه برگزیدگان جامعه و حاکم اسلامی نیست بلکه وظیفه تمام افراد جامعه است.

حجت الاسلام محمدنسب افزود:ستاد امربه معروف تلاش دارد جامعه را به سمت نیکی‌ها و خوبی‌ها هدایت کندکه در راستای حمایت از آمرین به نعروف و ناهیان از منکر شعبه‌ای در دادگستری تشکیل شد.

وی بیان کرد: متولیان فرهنگی نقش مهمی در اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند که آموزش نوجوانان و جوانان، دانش آموزان، دانشجو و طلاب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌های مهم این ستاد در شهرستان است.

فرماندار میاندورود نیز گفت: سه عنصر در نهضت سالار شهیدان دخالت داشته که یکی از آن‌ها امر به معروف و نهی از منکر بوده که برای خیر و صلاح بشریت بوده است.

ارسطو قادری با بیان اینکه امر به معروف حکمی نیست که دست افراد باشد بلکه همه تکلیف دارند که نسبت به یکدیگر امر به معروف و نهی از منکر کنند، افزود: در میان ۲۲ شهرستان در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر، ش. هرستان میاندورود رتبه نخست را کسب کرد.

برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، صنایع دستی، کتاب، نقاشی کودکان با موضوع حجاب، تولیدات مشاغل خانگی در زمینه اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های جانبی این همایش در شهرستان میاندورود بوده است.

انتهای پیام/ف

ترویج امر به معروف سبب حفظ نظام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.