رییس جمهور افغانستان در دوازدهمین نشست شهرداران راه ابریشم گفت: بازسازی راه ابریشم اقتصاد آسیا را دگرگون می‌کند.

بازسازی راه ابریشم اقتصاد آسیا را دگرگون می‌کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان در دوازدهمین نشست شهرداران راه ابریشم گفت: برای حل مشکلات کنونی در شهرها، نیاز است که شهرداران کشور در چهارچوب یک شبکه از تجارب جهانیان و کشورهای شامل راه ابریشم استفاده کنند و بازسازی راه ابریشم، اقتصاد آسیا را دگرگون خواهد ساخت.

رییس جمهور افغانستان بر همکاری بیشتر کشورهای شامل این راه تأکید کرد و گفت: بازسازی راه ابریشم برای کشورهای منطقه و جهان حیاتی است و در این راه، نقش افغانستان به مثابه چهار راه آسیا باید حفظ شود.

وی افزود: ضرورت دارد که ایجاد تحرک شهری، روی تحرک اقتصادی و نقاط وصل تمرکز کنیم، شبکه راه آهن ایجاد می‌شود و شبکه فیبر نیز ایجاد می‌شود، اما نیاز است که در رأس این برنامه، افراد متخصص باشند.

غنی در این نشست، بر اهمیت فرهنگی و باستانی راه ابریشم نیز تأکید کرد و اظهار داشت که راه باستانی ابریشم از لحاظ فرهنگی و توسعه تمدن‌های معماری جهان، با اهمیت بوده است.

رییس جمهور افغانستان تصریح کرد: آی خانم تنها شهر یونانی است که در خارج یونان توسط نقشه یونانیان برابر با استاندارد جهانی ساخته شده است و این نشان دهنده آن است که ما هیچ وقت از تمدن دور نبودیم و همواره تمدن‌ها وصل بودیم.

در دوازدهمین نشست شهرداران کشورهای شامل راه ابریشم که به هدف هماهنگی ساخت و ساز شهرهای شامل این راه، راه اندازی شده بود، شهرداران شماری از کشورهای منطقه شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار