مدیرکل گمرک اصفهان گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک، صادرات تولیدکنندگان شهرستان کاشان با حداقل تشریفات گمرکی انجام می پذیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسدالله احمدی ونهری در خصوص اجرای قابلیت جدید سامانه جامع امورگمرکی اظهار داشت: شرکت های تولیدی شهرستان کاشان که درخواست ارزیابی در محل جهت رویه صادرات دارند پس از اخذ شماره ارزیابی از سامانه پنجره تجارت فرامرزی همه تشریفات گمرکی آنها توسط اظهارکننده انجام می شود.

وی در ادامه بیان داشت: صادرکنندگان دیگر نیازی به حضور و مراجعه به گمرک ندارند.

مدیرکل گمرک اصفهان در تشریح این قابلیت جدید تشریفات صادرات کالا (ارزیابی در محل) اظهار داشت: در این راستا۹۰ درصد اظهارنامه های صادراتی ارزیابی در محل گمرکات استان اصفهان در مسیر سبز و ۱۰ درصد مابقی نیز در مسیر زرد قرار می گیرند و بدون نیاز به بازرسی فیزیکی در گمرک مبدا کالا به مقصد مرز خروج ارسال می شود و در صورت نیاز، بازرسی کالا در مرز خروج صورت می گیرد.

وی در خصوص کاهش هزینه های صادر کنندگان کالا گفت: همه هزینه های گمرکی که در گذشته شامل (دیماند و ماموریت) برای اظهارنامه های صادراتی ( ارزیابی در محل) دریافت می شد حذف شده است.

احمدی ونهری در زمینه صدور بیجک برای حامل ها صادراتی تاکید کرد: صدور بیجک نیز از طریق سامانه پنجره تجارت فرامرزی توسط صاحب کالا و اظهارکننده صورت می پذیرد.

وی ضمن بیان اعتماد کامل گمرک به صادرکنندگان کالا در استان اصفهان و به خصوص شهرستان کاشان اضافه کرد: با راه اندازی این قابلیت در گمرکات استان اصفهان علاوه بر تسریع عملیات گمرکی، نیازی به حضور صاحب کالا و یا نماینده وی در گمرک اصفهان و کاشان نیست و در نتیجه هزینه و زمان صادرات کالا کاهش می یابد.

 

انتهای پیام/م

 

تسهيل و تسريع صادرات از گمرك كاشان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.