معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: جشن جهانی شدن روستای کلپورگان با حضور رئیس و معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، کشور هفتم آذرماه در روستای کلپورگان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن جهانی شدن روستای کلپورگان با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  بهروز عیسی زهی  معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هفتم آذرماه امسال جشن جهانی شدن روستای کلپورگان با حضور رئیس و معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مسئولان و هنرمندان استانی برگزار میشود.

عیسی زهی  افزود: هماهنگی‌های لازم با مسئولان استان و شهرستان سراوان، برای برگزاری این جشن در حال پیگیری می‌باشد تا برنامه‌ای متناسب با جایگاه روستا برگزار شود.

وی ادامه داد: کشور چین با داشتن ۶ شهر جهانی صنایع دستی با ایران برابری می‌کند و تنها موضوعی که باعث شده ایران رتبه اول را کسب کند جهانی شدن روستای کلپورگان است.

وی  افزود: با وجود این روستا، ایران در رتبه نخست کشور‌های دارای ثبت جهانی می‌باشد و برای این که این عنوان ماندگار شود و رتبه اول را از دست ندهیم باید تلاش بیشتری صورت بگیرد و با فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری و افزایش کیفیت آثار و سایر معیار‌های جهانی شدن این افتخار را برای روستای کلپورگان و کشور ایران حفظ کنیم.

انتهای پیام/ع

روستای کلپورگان ثبت جهانی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار