به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسدی سرپرست شهرداری شیراز با اشاره به اینکه تعداد هزار و ۲۰۰ فقره چک به ارزش بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان روی دست شهرداری مانده است که برای وصول آن از همه راهکارهای قانونی استفاده میکنیم افزود: ۳۷ میلیارد تومان از کل مبلغ چکهای برگشتی شامل اسنادی بوده که سررسیده آنها سال ۹۶ است و مابقی به سنوات قبل باز میگردد.
وی تصریح کرد: شهرداری شیراز برای احقاق حقوق خود اقدامات حقوقی لازم را مطابق قانون انجام میدهد اما تعداد زیادی از چکها مربوط به دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز و مشتریان خوش حسابی است که به دلیل رکود حاکم بر بخش مسکن امکان بازپرداخت تعهدات خود را ندارند.
اسدی ادامه داد: اگرچه وصول نشدن این چکها معلول اوضاع نامطلوب اقتصاد در سطح کلان است اما در شرایط فعلی که به دلیل رکود ساخت و ساز، شهرداریها با کمبود نقدینگی مواجهند و برای تأمین منابع مالی جهت تسریع در روند توسعه و عمران شهر و حتی پرداخت هزینههای جاری خود نیاز به تأمین مالی دارند، تحقق اینگونه مطالبات اهمیت ویژهای پیدا می کند .
وی اضافه کرد: شهرداری مطالباتی نیز از دستگاههای دولتی دارد که طبق آرای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۷۷ مبلغ آن بیش از ۱۲۰میلیارد تومان است.
سرپرست شهرداری شیراز بیان کرد: شهرداری شیراز بابت کوپنهای اوراق مشارکت قطار شهری مبلغ ۷۰ میلیارد تومان از دولت طلبکار است؛ وصول همین ملبغ گامی موثر در حرکت شیراز به سمت پیشرفت محسوب میشود.
اسدی با بیان این مطلب که طبق قانون، شهرداری از قوانین موضوعه همچون جرائم راهنمایی و رانندگی و حقوق گمرکی نیز سهمی دارد که رقم آن در وضعیت فعلی می تواند گره گشای برخی مشکلات باشد، تصریح کرد: تا کنون هیچ مبلغی از این سهم به شهرداری پرداخت نشده است.
سرپرست شهرداری شیراز اظهار کرد: قبلا قیمت اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود که شهرداریها تنها ۷۱.۵ میلیون تومان آن را آنهم به صورت قسطی پرداخت میکردند و مابقی سهم دولت بود.
اسدی گفت: اکنون سهم دولت صفر و قیمت هر اتوبوس ۵۵۰ میلیون تومان است که ۱۰۰ درصد آن را باید به صورت نقدی پرداخت کرد تا اتوبوس تحویل شود.
انتهای پیام/ن