رضایی گفت: بنابه مصوبات هیأت امنا خدمات جمعی در این موکب ارائه می‌‌شود که در رأس آن فعالیت‌های فرهنگی قرار دارد و همچنین برای اسکان اهمیت ویژه قائل شده زیرا مهمترین مسئله زائران اربعین بحث اسکان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ اکبر رضایی،مدیرکل حج و زیارت استان قم، ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فعالیت‌های موکب حضرت فاطمه معصومه اهالی قم مقدسه اظهار کرد: این موکب مردمی است و فعالیت منظم دارد.

وی خاطرنشان کرد: بنا به تصمیم و مصوبات هیأت امنا خدمات جمعی در این موکب ارائه می‌‌شود که در رأس آن فعالیت‌های فرهنگی قرار دارد و همچنین برای اسکان اهمیت ویژه قائل شده زیرا مهمترین مسئله زائران اربعین بحث اسکان است.

 با بیان اینکه 132 هزار نفر تغذیه در طول 14 روز اربعین سال گذشته ارائه شده است گفت:‌ 32 هزار نفر شب در طول دوره 14 روزه اسکان داده شدند؛ بر اساس تنظیم برنامه هر زائر که پذیرش می‌شود دو شب کامل اقامت دارد و از خدمات فرهنگی، تغذیه و اسکان بهره‌مند می‌شود.

وی یادآور شد: نماز جماعت در حسینیه اقامه و زائران از سخنرانی، ارائه احکام و حلقه‌های معرفتی و روایتگری بهره‌مند می‌شوند و با ارتباط مستقیم حال و هوای اربعین از طریق صدا و سیما منعکس و روز اربعین زیارت اربعین قرائت می‌شود.

رضایی عنوان کرد: خدمات نمونه این موکب مورد تشویق قرار گرفت و از زحمات و تلاش‌های کسانی که ارائه خدمات خالصانه به زائران اربعین داشتند تقدیر شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد از 25 محرم اعزام شدند و اکنون در حال فراهم‌سازی مقدمات کار هستند و به آماده‌سازی فضا برای پذیرش زائران اربعین می‌پردازند تا امسال ارائه خدمات مانند سال‌های گذشته به طور بهینه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام علی نظری منفرد، رئیس هیأت امنای موکب حضرت فاطمه معصومه اهالی قم مقدسه نیز در این دیدار با اشاره به خدمات‌رسانی ویژه اربعین گفت: کادری مجهز حدود 200 نفر به خدمات‌رسانی تا در ایام اربعین و حتی پس از اربعین می‌پردازند.

انتهای پیام/ح

ارائه خدمات فرهنگی، تغذيه و اسكان در موكب حضرت فاطمه معصومه(س)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار